معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: نقاط آبگرفتگی در شهر مشهد دارای اولویت بندی هستند که معمولا به مواردی نظیر شیب و عرض کانال ها ، شیب آسفالت ها و جداول بر می گردند.

 اولویت بندی نقاط آبگرفتگی شهر مشهد / آغاز درختکاری در کمربند سبز جنوبی با  حضوررئیس مجلس شورای اسلامی

مهدی یعقوبی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  نقاط آبگرفتگی در شهر مشهد،  در ابتدای سال و در جریان بارندگی های بهاری مورد شناسایی قرار گرفته و به معاونت فنی و عمران شهرداری معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: به دلیل حساسیت بالای این موضوع، همچنین لایحه ای به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شد که باعث گردید اعتباری در حدود ۶۰میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات معمول ، به معاونت فنی و عمران تخصیص داده شود.

یعقوبی افزود: نقاط آبگرفتگی در شهر مشهد دارای اولویت بندی هستند که معمولا به مواردی نظیر مشکل داشتن شیب و عرض کانال ها ، شیب آسفالت ها و جداول بر می گردند که با برطرف شدن این موارد ، بخش زیادی از مشکلات بارندگی ها و آبگرفتگی های سطح شهر مشهد در سال های گذشته تکرار نخواهد شد .

وی ادامه داد: از طرفی نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات نیز در آمادگی کامل قرار دارند و همچنین تعدادی پمب و دیزل ژنراتور نیز خریداری شده و در اختیار مناطق شهری مشهد  قرار گرفته است تا در کنار تجهیزات سال های گذشته در صورتی که با هرنوع ابگرفتگی مواجه شدند برای تخلیه و روان سازی جریان آب استفاده کنند .

یعقوبی با اشاره به اینکه  تا پایان امسال ۳۵۰هکتار از اراضی کمربند سبز جنوبی مشهد توسعه پیدا خواهد کرد، افزود: در کمربند سبز بخش های مشترکی با منابع طبیعی وجود دارد که بنا به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی قرار است روز پنج شنبه هفته جاری در بخش هایی از این کمربند با حضور  رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جنگل ها درختکاری آغاز شود.

وی با بیان اینکه از یک ماه آینده درختکاری را آغاز می کنیم،  تصریح کرد: حدود ۶.۵هکتار فضای سبز آماده افتتاح در شهر مشهد وجود دارد و از ۳۵۰هکتار فضای سبزی که فعالیت های آنها اغاز شده است دارای  ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی هستند و فعالیت های مرتبط با آنها در مرحله لوله گذاری، خط انتقال و حفر گود است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.