سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعطیلی مدارس استان به دلیل بیماری آنفلونزا در اختیار مسئولان هر شهرستان است.

تشریح جزئیات تعطیلی مدارس خراسان رضوی

مهدی مجیدی فرد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تعطیلی مدارس خراسان رضوی به دلیل بیماری آنفلونزا در اختیار مسئولان هر شهرستان است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور العملی که از سوی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی در اختیار شهرستان ها قرار داده شده است، مسئولان هر شهرستان وضعیت بیماری  آنفلونزا  در آن منطقه را رصد خواهند کرد و در صورتی که آمار بیماری  و میزان شیوع آن در شهرستان به میزان اعلام  شده در دستورالعمل رسیده باشد با مصوبه شورای آموزش و پرورش و شورای تامین شهرستان مدارس تعطیل خواهند شد.

مجیدی فرد با بیان اینکه در حال حاضر مدارس در تربت حیدریه و مه ولات به دلیل آنفلونزا تعطیل اعلام شده اند، افزود: به جز این دو شهرستان فعلا در مناطق دیگر استان بیماری آنفلونزا به گونه ای نبوده است که منجر به تعطیلی مدارس شوند .

وی ادامه داد: همچنین در دستورالعمل ارسال شده به ادارات آموزش و پرورش استان تاکید شده است که درباره مرخصی به دانش اموزانی که مبتلا به بیماری انفلونزا هستند و یا دارای علائم آن هستند و به دستور پزشک نیاز به استراحت دارند سخت گیری نکنند.

مجیدی فرد افزود: در سطح شهرستان مشهد تاکنون درباره بیماری آنلفونزا مورد خاصی که منجر به تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه شود گزارش نشده است و در صورتی که آلودگی هوای ادامه داشته باشد ممکن است جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امشب تشکیل شود و درباره فعالیت مدارس در روز چهارشنبه تصمیم گیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.