رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان رضوی گفت: تأکید ما بیشتر بر روی استاندارد سازی خودروهای دوگانه‌سوز است زیرا در حال حاضر بیشتر خودروهای استاندارد، دوگانه‌سوز نشده‌اند و با این حال اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند.

اصلاح قیمت بنزین؛ مانعی برای استانداردسازی خودروهای دوگانه‌سوز

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا رضوی راد با بیان اینکه حدود ۱۶۸ جایگاه سی ان جی در خراسان رضوی فعال است، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۷۸ جایگاه در مشهد قرار گرفته و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اصلاح قیمت بنزین، فروش در برخی جایگاه‌ها به صورت میانگین افزایش داشته است، افزود: به صورت میانگین با توجه به اصلاح قیمت بنزین، شاهد افزایش ۱۶ درصدی مصرف سی ان جی در مشهد بوده‌ایم. این میانگین در برخی از جایگاه‌ها به ۵۰ درصد رسید و در برخی از جایگاه هم از ۱۶ درصد کمتر بوده است.

رضوی راد با اشاره به اینکه این نوسان افزایش مصرف در برخی جایگاه‌ها با توجه به ظرفیت و موقعیت مکانی جایگاه در سطح شهر مشهد متفاوت است، تصریح کرد: در حوزه استاندارد جایگاه‌ها مشکلی نداریم، همچنین در مواردی که جایگاه‌ها پر خطر اعلام شده‌اند مباحث تعویض شیلنگ و نازل مورد توجه بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حوزه استاندارد جایگاه‌ها مشکلی نداریم، ابراز کرد: تأکید ما بیشتر بر روی استاندارد سازی خودروهای دوگانه‌سوز است. در حال حاضر بیشتر خودروها استاندارد، دوگانه‌سوز نشده‌اند و با این حال اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی از خودروها به صورت کارگاهی و غیراستاندارد دوگانه شده‌اند، چند سال گذشته با حادثه انفجار در این زمینه روبه‌رو بوده‌ایم که خسارت‌های زیادی هم به جایگاه و هم به مصرف کننده زده شد؛ در حال حاضردعا می‌کنیم که اتفاقی رخ ندهد.

رضوی راد بیان کرد: در کارت خودروی این خودروها نیزمشخص نشده که دوگانه‌سوز هستند. این خودروهایی که به صورت غیرمجاز دوگانه‌سوز شده‌اند، بعد از اصلاح قیمت بنزین مخازن خود را نصب کرده و بدون هیچ تأییدیه در حال حاضر سوخت‌گیری هستند با توجه به وضعیت بنزین، صراحتاً اعلام شده که منعی برای سوخت‌گیری این خودروها در جایگاه‌های سیان جی وجود ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی خراسان رضوی با بیان اینکه این خودروها دارای گواهی سلامت نیستند، گفت: ما همچنان نگران هستیم که اتفاق خطرناکی در جایگاه‌ها رخ دهد که در این صورت هم به جایگاه و هم به مراجعه‌کننده خسارت وارد خواهد شد.

وی با اشاره به دستورالعمل هیئت وزیران که متشکل از وزارت کشور، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: مکاتبات زیادی در این خصوص انجام داده‌ایم و مطابق دستورالعمل اگر هر ارگانی وظایف خود را درست انجام دهد تا اول دی‌ماه خودروهایی که غیراستاندارد دوگانه‌سوز شده‌اند نباید سوخت‌گیری کنند، اما بنده چشم‌انداز روشنی را در این زمینه نمی‌بینم.

رضوی راد افزود: سازوکارها برای این اقدام فراهم نیست لذا با توجه به اصلاح قیمت بنزین نمی‌توان جلوی سوخت‌گیری این خودروها را گرفت. باز هم تأکید می‌کنم خطر در کمین است. تنها مرجع برای دوگانه‌سوز کردن خودروها و ارائه گواهی سلامت، اتحادیه سوخت‌های جایگزین است که زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.