۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 681118

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بارش احتمالی باران طی روز چهارشنبه در شهر مشهد اسیدی است از این رو به مردم توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض آن اجتناب کنند.

باران  اسیدی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی اظهار کرد:بارش احتمالی باران  طی روز چهارشنبه در شهر مشهد  اسیدی است از این رو به مردم توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض آن اجتناب کنند.  به خصوص بارندگی اولیه به دلیل اسیدی بودن باران موجب سوزش چشم افراد در معرض باران خواهد شد لذا شهروندان مشهدی با استفاده از چتر و یا عدم تردد در زیر باران از عوارض ناشی از تماس با باران اسیدی فردا در این شهر جلوگیری و از خود محافظت کنند.

وی ادامه داد: دی اکسید گوگردی که در هوای فعلی مشهد وجود دارد به دلیل ماهیت اسیدی اش بر اثر رطوبت ناشی از باران موجب سوزش چشم خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی امروز عصر میانگین شاخص کلی کیفیت هوای کلانشهر مشهد به صورت لحظه‌ای به کمتر از عدد ۱۰۰ ای. کیو.آی کاهش یافته است که این امر از بهبود نسبی هوای این کلانشهر نشان دارد.

همتی افزود: با توجه به پیش‌بینی های انجام شده و روند کاهش آلاینده‌ها فردا احتمال تعطیلی مدارس کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: تا پایان امشب پایداری جوی چند روزه هوای مشهد که موجب آلودگی هوا  و تجمیع آلاینده‌ها شده بود از بین می‌رود و  البته در خصوص تعطیلی مدارس هنوز نمی توان اظهار نظری قطعی کرد و کارگروه کاهش آلودگی هوا باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
هوای مشهد از روز ششم آذر ماه تا کنون به مدت هفت روز پیاپی آلوده بوده است که این آلودگی هوا موجب تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف از روز شنبه نهم تا امروز در دو نوبت صبح و عصر شده است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.