رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران گفت: تاکنون ۹۴ درصد تعهد این اداره در سامانه مدیریت اشتغال محقق شده است.

تحقق ۹۴ درصدی اشتغال در بخش صنعت و معدن چناران

به گزارش قدس آنلاین، بخشعلی بیاتی قله‌زو عنوان کرد: به دلیل نزدیکی چناران به مشهد، ممنوعیت و محدودیت صدور جواز تاسیس در محور غرب مشهد این ظرفیت و پتانسیل را برای شهرستان ایجاد کرده که سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به این منطقه بیایند.

وی ادامه داد: نه تنها در بخش‌های منابع آبی، گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در شهرستان وجود دارد بلکه به دلیل وجود مواد اولیه صنایع تبدیلی(باغی، زراعی و دامی) شهرک صنعتی چناران از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

بیاتی قله‌زو اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۴ واحد در سامانه بهین یاب برای تسهیلات تولید و اشتغال ثبت نام کرده بودند که فقط به یک مورد ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و باقی پرونده‌ها در بانک‌ها در نوبت پرداخت هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در حوزه صنفی برای واحدهای تولیدی مختلف که پروانه کسب تولیدی صنفی دارند ۸۰ فقره برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که در مرحله پرداخت تسهیلات در بانک‌های شهرستان چناران هستند.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ واحد تولیدی که با مشکلات و موانعی مواجه بودند به چرخه تولید برگشتند و تاکنون نیز برای تعدادی از واحدهای تملیک شده بانک‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بیاتی قله‌زو گفت: به دلیل اینکه برخی واحدها به دلیل تحریم‌ها نتوانستند با فروش محصول بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند بانک‌ها آن‌ها را تملیک کردند، همچنین اکنون حدود ۱۵ واحد با مشکلاتی برای تولید مواجه هستند.

افزایش قیمت ارز به نفع تولیدکنندگان شد

وی عنوان کرد: افزایش قیمت ارز و جلوگیری از ورود قاچاق به نفع تولیدکنندگان شد، به طوری که اکنون برخی از واحدهای تولیدی بالای ظرفیت ۱۰۰ درصد و برخی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد فعال هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران بیان کرد: در حال حاضر واحدهای صادرات‌محور بسیار خوبی در شهرستان داریم که تولیداتشان را به اروپا صادر می‌کنند، البته چون عمده صادرات توسط بازرگانان انجام می‌شود به همین دلیل مشخص نیست چند درصد از تولیدات شهرستان صادر می‌شود.

وی گفت: براساس تقسیم سهم ایجاد اشتغال برای هر دستگاه دولتی از سوی استان ۶۱۵ نفر برای اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران در نظر گرفته شده و به دلیل ظرفیت‌های خوبی که داریم برای ۵۸۴ نفر تعهد اشتغال تاکنون انجام شده و تا پایان سال حتی از میزان تعهد نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.