همدان- استاندار همدان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت معلولان باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در آسان سازی زندگی معلولان تلاش کنند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی در آسان سازی زندگی معلولان تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان، روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان افزود: روز جهانی معلولین فرصت مناسبی است تا افکار عمومی را نسبت به موقعیت معلولان تغییر دهیم چراکه معلولیت‌های جسمی مانع نشده تا این افراد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماع و دیگر عرصه ها محدودیت داشته باشند.

وی اگفت: اگر چه معلولان محدودیت‌هایی دارند اما بیشتر معلولان با توانمندی خود در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موفقیت‌هایی کسب کردند.

استاندار افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در آسان سازی زندگی معلولان تلاش کنند.

حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان نیز در آیین روز جهانی معلولان  با اشاره به شعار روز جهانی معلولان  "ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دست یابی به توسعه فراگیر"، عادلانه و پایدارگفت:  اولین گام در راستای تحقق این شعار برداشتن موانع حضور معلولان در جامعه بخصوص موانع ذهنی است.

وی اظهار کرد: اعتبارات ساخت واحد مسکونی شهری ویژه معلولان از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به مناسبت هفته جهانی معلولان ۲۵ واحد مسکونی برای خانواده معلولان در همدان بهره‌برداری شد و ۵۰ واحد نیز در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود .

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال بهزیستی همدان امسال  برای یک‌هزار و ۸۰۰ معلول است، اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی همدان هستند.

وی ادامه داد: بدیع‌ترین نیاز معلولان این است که ابزارهای مشارکت و حضور آنها در فضاهای شهری فراهم باشد تا بتوانند به راحتی وارد اجتماع شوند، که مناسب سازی ساختمان اداره ها از ابزارهای اصلی مشارکت اجتماعی معلولان است و اکنون تمام ساختمان‌های ستادی اداره های سطح استان برای معلولان مناسب سازی شده است.

درپایان این آیین از معلولانی که در عرصه‌های مختلف موفق بودند تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.