دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طرح هر روستا یک معین از محورهای ستاد اقتصاد مقاومتی است و در این راستا برای هزار و ۱۰۰ روستای استان طرح کسب و کار تعریف شده است.

۱۱۰۰ روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر لبافی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سبزوار با حضور معین‌های اقتصادی این شهرستان افزود: از مزایای طرح کسب و کار روستاها تدوین ظرفیت، پتانسیل ها و مشاغل مزیت دار این مناطق است که در طرح مثلث توسعه اقتصادی مورد توجه معین‌ها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای ۳۰ درصد روستاهای خراسان رضوی کارت اهداف صادر شده که در آن شاخص های وضع موجود مشخص و رسیدن به وضع مطلوب، سهم شاغلان و سرانه های درآمدی نیز پیش بینی شده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در توسعه اقتصادی تاکید بر مشارکت مردم است و طرح هر روستا یک معین اقتصادی محور و الگوی مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی خراسان رضوی است.

لبافی افزود: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۱۰۰ معین اقتصادی مشخص شده و هر معینی مدل‌های مختلفی از توسعه را ارائه داده است.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: توسعه روستاها از اولویت‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا برای هر روستای این شهرستان یک ستاد توسعه ایجاد شده است.

احمد برادران افزود: برای اجرای مثلث اقتصادی شهرستان سبزوار چند راهبرد تعریف شده که  فعالیت فکری و نرم افزاری، افزایش مشارکت مردم و روستائیان، تسهیل فرایند سرمایه گذاری و تاکید بر مشاغل خُرد پشتیبان محور مهمترین این راهبردهاست.

وی اضافه کرد: از پنج معین اقتصادی سبزوار  سه معین اقتصادی با ۳۰ طرح و سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال ثبت سامانه شده اند.

 فرماندار سبزوار گفت: سه معین ثبت شده در سامانه تاکنون ۶۸۳ فرصت شغلی ایجاد کرده اند و هفت مورد فعالیت فرهنگی به وسیله این معین ها ثبت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.