همدان- رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با اشاره بر اینکه کمیته تخصصی «شهر سبز» باید تشکیل شود؛ گفت: انتظار می‌رود در حوزه شهر سبز به همت و همراهی مجموعه محیط زیست استان، در راستای بهبود کیفیت محیط زیست و هوای پاک همدان حرکت کنیم.

 تشکیل کمیته تخصصی «شهر سبز» در همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ ابراهیم مولوی در نشست صمیمی اعضای شورای شهر با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه از گذشته همدان به عنوان باغ‌شهر معروف است، اظهار کرد: متأسفانه با گذشت زمان قسمت اعظم باغ‌های شهر به مسکونی تبدیل شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت همدان؛ پایلوت شهر سبز جهان اسلام در دوره چهارم شورای شهر همدان، عنوان کرد: در این راستا همایش دو روزه قابل توجهی به عنوان یک برند در شهر همدان برگزار شد که انتظار می‌رود دومین همایش شهر سبز پایدار نیز برگزار شود.

مولوی اظهار کرد: شهر سبز پایدار جهان اسلام، یک برند و نشان بین‌المللی است که کلان‌شهر و کهن‌شهر همدان می‌تواند با این عنوان در مجامع جهانی بدرخشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین گفت: جلوگیری از صدور پروانه ساختمانی بلندمرتبه‌سازی در جنوب شهر و همچنین پیاده‌راه‌سازی معابر اصلی شهر از جمله اقدامات مناسب مدیریت‌شهری همدان در حوزه محیط زیست محسوب می‎شود.

 مدیریت‌شهری، چارچوب محیط زیست را رعایت می‌کند

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه با بیان اینکه در مقاطع قبل منتظر دریافت پیام‌های زیست‌محیطی بودیم؛ گفت: مدیریت‌شهری در حوزه ساخت‌وسازها، چارچوب محیط زیست را رعایت کرده است.

سید مسعود عسگریان اظهار کرد: در کمیته کارشناسی فنی کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد شد در هنگام ارائه پروانه ساختمانی به شهروندان منوط به شرط کاشت درخت در پیاده‌رو مقابل منازل و همچنین ۴۰ درصد فضای باز داخل منازل مسکونی شود که این مهم، اثرات مثبتی را به دنبال داشت.

وی افزود: مدیریت شهری آمادگی کامل این مهم را دارد که در کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان به طرح و بررسی دقیق مباحث زیست‌محیطی بپردازند.

محیط زیست در کنار مدیریت‌شهری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین با تأکید بر اینکه به همدان باید نگاه کلان داشته باشیم تا در مسیر کلان شهر حرکت داشته باشیم؛ گفت: همدان دارای شاخص‌هایی در حد شهر کوچک است که این مهم در شأن این شهر نیست.

جعفری‌نژاد بسطامی با بیان اینکه دغدغه شوراها نسبت به مباحث شهری، کاملاً مشخص است؛ افزود: مجموعه محیط زیست در کنار مدیریت‌شهری است.

وی همدان را شهر سبز خواند و بیان کرد: این مهم به عنوان یک پتانسیل، بهترین ظرفیت گردشگری محسوب می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همداناز تشکیل نخستین اتاق فکر در حوزه محیط زیست همدان متشکل از اعضای فعال و پای کار، خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.