استاندار خراسان رضوی گفت: ما در استان، مخصوصا مشهد تنها کاری که می‌توانستیم برای آلودگی هوا انجام دهیم، این بود که نیروگاه توس را گازی کردیم و بسیار موثر واقع شد. در این هفته نیز سوخت آنها گازی بود، در طول سال نیز همین گونه است.

گازی‌کردن سوخت نیروگاه توس در کاهش آلودگی هوای مشهد مؤثر بود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رزم‌حسینی در جریان بازدید از ستاد انتخابات شهرستان مشهد اظهار کرد: تغییر اقلیم در آلودگی موثر بوده و بسیاری کشورها نیز اکنون این آلودگی را دارند.  تغییر اقلیم در سراسر جهان اتفاق افتاده و بخشی از این آلودگی به خاطر تغییر اقلیم است.

وی افزود: دوم به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی‌ است که در کشور داشتیم.  همچنین در ریزگردها،  منطقه بی‌تاثیر نبوده و سوم اینکه بخشی از این آلودگی مربوط به کشورهای همسایه ماست؛ البته مذاکراتی با آن‌ها داریم و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی ایران توافق‌هایی با کشور همسایه دارند تا ریزگردها کاهش یابد؛ بنابراین منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه ما «در استان، مخصوصاً مشهد تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که نیروگاه توس را گازی کردیم و بسیار موثر واقع شد»، عنوان کرد: در این هفته نیز سوخت آن‌ها گازی بود، در طول سال نیز همین‌گونه است. ابلاغ‌هایی کردیم که آن‌ها حق ندارند غیر از گاز استفاده کنند.  این کار تاثیر گذاشت. دوم اینکه ما مجبور شدیم برخی مدارس را تعطیل کردیم، باید نیز بر اساس این قانون انجام می‌دادیم تا تردد در سطح شهر کمتر و در نتیجه آلودگی نیز کمتر شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.