جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از عملیات مشترک کلانتری های آبکوه و شفا مشهد برای دستگیری عوامل ۳ باند سرقت های شبانه و رمزگشایی از ۷۰ فقره سرقت خبر داد.

رمزگشایی از ۷۰ فقره سرقت شبانه در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سردار ابراهیم قربان زاده گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت های سریالی شبانه در منطقه "آبکوه و محدوده بلوار شفا و ابوطالب"  دستورات لازم به فرماندهی انتظامی مشهد برای اجرای مرحله دیگری از طرح تشدید مقابله با سرقت صادر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، افزود: تیم های تجسس کلانتری های "آبکوه و شفا" در این عملیات ضربتی وارد عمل شدند و توانستند ۹ تن از عاملان اصلی سرقت های شبانه را در مشهد شناسایی و دستگیر کنند.

وی به تشریح این عملیات گسترده پرداخت و گفت: ماموران تجسس کلانتری "آبکوه" با مطالعه دقیق سرقت های سریالی وسایل و قطعات خودرو به سرنخ هایی دست یافتند که منجر به ترسیم چهره فرضی متهم شد.

سردار قربان زاده خاطر نشان کرد: پلیس با کنترل و مراقبت های پوششی  متهم مورد نظر  را هنگام سرقت از یک دستگاه خودروی سواری پارک شده در بلوار شهید "فرامرز عباسی"  دستگیر کرد.

وی گفت: در این عملیات یک دستگاه خودروی پراید سرقتی که متهم در سرقت های شبانه از آن استفاده می کرد به همراه مقادیری وسایل و قطعات سرقت شده از خودروهای سواری کشف شد و متهم که ۷ فقره سابقه کیفری دارد تا کنون به ۳۰ فقره سرقت در محدوده بلوار "جانباز و فرامرز عباسی" اعتراف کرده است و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد.

معتاد کارتن خواب راز سرقت ۱۰۰ میلیون تومان طلا را فاش کرد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه به گزارش سرقت طلا از یک منزل مسکونی اشاره کرد و گفت: تیم های دایره تجسس کلانتری شفا در پیگیری این سرقت به سرنخ هایی دست یافتند که چهره یک معتاد کارتن خواب را در رابطه با این پرونده برای شان آشکار ساخت.

وی گفت: پلیس این متهم را دستگیر  و در بازرسی بدنی از او ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد کشف کرد؛ متهم در تحقیقات اولیه پرونده به ماموران انتظامی بیان داشت برادرش با همدستی فرد دیگری طلاها را از خانه  مسکونی به سرقت برده اند.

در پی این اعترافات پلیس ۲ متهم دیگر پرونده و ۳ مالخر اموال مسروقه را  دستگیر و تحقیقات برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه اعضای این باند ادامه دارد.

تعقیب و گریز پلیسی برای رمزگشایی از ۴۰ فقره سرقت

سردار قربان  زاده در بخش پایانی مصاحبه خود به گزارش سرقت های سریالی وسایل داخل خودروهای سواری در محدوده "بلوار شفا و ابوطالب مشهد" اشاره کرد و گفت: تیم های دایره تجسس کلانتری "شفا" در اجرای این مرحله از  طرح تشدید مقابله با سرقت تحقیقات گسترده خود را آغاز و به اطلاعاتی دست یافتند که منجر به شناسایی یکی از عاملان اصلی دستبرد به خودروهای سواری شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس با تقویت کنترل و مراقبت های پوششی، متهم را همراه زنی جوان  سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پراید مسروقه شناسایی و برای دستگیری آنان وارد عمل شد اما  متهم بدون توجه به دستور ایست پلیس با سرعت زیاد متواری شد و تعقیب و گریز پلیسی از "بلوار شفا تا شهرک شهید رجایی مشهد" ادامه یافت.

وی گفت: ماموران کلانتری شفا با تیراندازی هوایی خودروی سواری را متوقف و متهم و زن جوان را دستگیر کردند.

سردار قربان زاده گفت: متهم در اعترافات خود تاکنون اظهار داشته خودروی پراید را از "بلوار توس" به سرقت برده و ۴۰ فقره دستبرد به وسایل خودروهای سواری در محدوده "بلوار شفا و جاده قدیم قوچان" داشته است.

وی با اشاره به این که تحقیقات از این متهمان نیز ادامه دارد از فرماندهی انتظامی مشهد و اقدام ضربتی و نتیجه بخش کلانتری های "آبکوه و شفا" در این عملیات گسترده که کمتر از ۷ساعت به طول انجامید تشکر کرد و از شهروندان خواست به توصیه های پلیسی در پیشگیری از سرقت ها توجه بیشتری داشته باشند. 

منبع: پلیس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.