ناصر ایمانی گفت: دولت نتوانست نه تنها افکار عمومی بلکه افکار نخبگان و حتی مسوولان را درخصوص اجرای این طرح اقناع کند؛ از این رو خسارتهای مادی و معنوی بسیاری به کشور تحمیل شد. اگرمنظور از اتهام؛ بی تدبیری دولت باشد قابل قبول است؛ چرا که دولت علی رغم شعار وعنوانی که برای خود مطرح کرده است در اجرای افزایش قیمت بنزین بی تدبیری محض را به معرض اجرا گذاشت.

نحوه اعلام افزایش قیمت بنزین بی تدبیری بود

ناصر ایمانی در گفت و گو با قدس آنلاین در واکنش به سخنان رئیس جمهور در همایش ملی بیمه و توسعه گفت: اینکه آمریکاییها از دو سال گذشته برای دی ماه و بهمن ماه امسال درحال تدارک دیدن آشوب هایی بودند تا بعد از دی ماه 96 باز هم امنیت و آرامش ایران را خدشه دار کنند سخن صحیحی است. دشمنان جمهوری اسلامی درصدد بودند تا در ماه های آخر سال با تاثیر گذاری جدی بر روی انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ شرایط به گونه ای شود که حتی انتخابات لغو شود؛ قطعا مسوولان کشور از برنامه ریزی دشمنان برای توطئه و آشوب در سال جاری مطلع بودند و سخن آقای رئیس جمهور تا اینجا درست است.

وی دراین باره افزود: اما افزایش نرخ بنزین یا همان طرح ساعت صفر موضوعی بود که تمام مسوولین اعم از مسوولان امنیتی کشور، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های کشور؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ سران دو قوه؛ سیاستمداران و نخبگان و اقتصاد دانان با آن مخالف بودند؛ چرا که بعد از اجرای طرح مخالفتها با زمان و نحوه اجرای آن و تبعات بسیار بزرگی که بر اقتصاد و اجتماع داشت بیانگر نارضایتی مسوولان و کارشناسان بود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطردر پاسخ به اینکه آیا مطلع بودن دولت از تهدیدات امنیتی دشمنان می تواند دولت را در مظان اتهام قرار دهد خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت نتوانست نه تنها افکار عمومی بلکه افکار نخبگان و حتی مسوولان را درخصوص اجرای این طرح اقناع کند؛ از این رو خسارتهای مادی و معنوی بسیاری به کشور تحمیل شد. اگرمنظور از اتهام؛ بی تدبیری دولت باشد قابل قبول است؛ چرا که دولت علی رغم شعار وعنوانی که برای خود مطرح کرده است در اجرای افزایش قیمت بنزین بی تدبیری محض را به معرض اجرا گذاشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بی تردید دولت  دراین موضوع متهم به بی تدبیری است؛ چرا که می توانستند با اقناع افکار عمومی و برنامه ریزی و هدایت نخبگان و اقتصاد دانان بهترین روش را برای چگونگی اجرای طرح افزایش نرخ بنزین انتخاب کنند؛بی شک دو نرخی شدن بنزین و سهمیه بندی با این شکل و شمایل یکی از بی تدبیری های دیگری است که در کارنامه دولت ثبت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.