خراسان شمالی- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نبود مسئولیت های تعریف شده در حوزه نهادهای مرتبط در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه، کمبود نیروی انسانی به خصوص در بخش توان بخشی، نبود وسایل حمل و نقل تخصصی، مناسب سازی شهری و نبود تجهیزات تخصصی و کمبود فضای ورزشی و خوابگاهی را از مهم ترین مشکلات دانش آموزان استثنایی استان عنوان کرد.

نبود تجهیزات تخصصی از مشکلات دانش آموزان استثنایی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی متقیان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گفت: در استان فقط یک سالن ورزشی مختص دانش آموزان استثنایی وجود دارد.

وی  اظهار داشت: یکی از نیازمندیهای دانش آموزان با نیازهای ویژه، سمعک است که در این زمینه با کمک خیران، در چند سال گذشته، ۵۰۰ دانش آموز از این وسیله بهره مند شده اند.

متقیان با بیان اینکه ۳ درصد از دانش آموزان خراسان شمالی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: در این استان چهار هزار دانش آموز با نیاز ویژه مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۳۸۷ نفر در ۵۹ مدرسه استثنایی و مابقی در مدارس عادی در کلاس درس حاضر می شوند.

وی همچنین از فعالیت ۳۵۰ معلم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان و دایر بودن ۴۳ کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم استان خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.