محمود واعظی در پاسخ به قدس آنلاین با تایید درخواست دولت برای سفر رئیس جمهور به ژاپن، گفت: این سفر در پاسخ به سفر آقای آبه به تهران صورت می‌گیرد.

پیوندی با مجوز دولت قصد سفر به ژنو داشت/ از ممنوع الخروجی رئیس مستعفی هلال احمر خبر نداشتیم/ از حرف روحانی برداشت نادرستی شد

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در مورد ادعای خبرگزاری کیودو ژاپن در مورد اینکه سفر روحانی به این کشور به درخواست تهران صورت می‌گیرد، گفت: دعوتی از سوی ماهاتیر محمد برای آخر این ماه به مالزی انجام شده بود که پذیرفته شد و از طرف دیگر شینزو آبه در سفر خود به ایران از رییس‌جمهوری درخواست سفر کرده بود که با توجه به نزدیکی دو کشور به یکدیگر و دوری راه به ایران اعلام کردیم که آمادگی پاسخ مثبت به این دعوت را داریم. این تجمیع سفرها در بسیاری از کشورها هم برای صرفه جویی در رفت و آمد انجام می‌شود.

وی درباره سفر رییس جمهور به ژاپن اظهار داشت: نماینده نخست‌وزیر ژاپن وقتی به تهران آمده بود و با آقای رئیس‌جمهور ملاقات کرد، تاکید داشتند که پیام آقای آبه را آورده‌اند و بنابراین این سفر انجام می‌شود و ما هم به مالزی می‌رویم و هم به ژاپن.  
وی درباره زمان انجام این سفر تصریح کرد: احتمالا این سفرها در اواخر این ماه(آذر) انجام می‌شوند.  

رئیس دفتر روحانی با اشاره به اینکه کمیته‌ای سه نفره متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بررسی موضوع اعتراضات اخیر را بر اساس ابلاغ بر عهده گرفته‌اند، اظهار داشت: قطعا بخشی از کسانی که در اتفاقات رخ داده حضور داشتند یا رهگذر بودند یا در حال تماشا بودند یا کسانی بودن که قصد آشوب و اغتشاش نداشتند و به نوعی آسیب دیدند و دولت وظیفه خود می‌داند در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد تا کسانی که بی‌گناه هستند حسابشان از آشوب‌گران جدا شود.

بن علوی پیام داشت

واعظی درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به تهران و اینکه وی حامل پیامی در این مقطع بوده است، با تاکید بر اینکه پیام  همیشه وجود دارد و اگر منظور پیامی از مقامات این کشور و سلطان عمان است باید بگویم بله ایشان حامل پیام همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بودند، گفت: آقای بن علوی اعلام کردند که از طرح صلح هرمز حمایت می‌کنیم و ما هم اعلام کردیم با توجه به روابط تاریخی و امروز ایران و عمان باید در مسائل منطقه همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: وزیر امورخارجه عمان هم از تصمیم کشورش برای گسترش تبادلات اقتصادی خبر داد و هم  اعلام کرد که همین هفته وزیر صنایع عمان به همراه ۴۰ شرکت بزرگ عمانی برای تشکیل کمیسیون مشترک به ایران سفر خواهند کرد که مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره ابهامات آمار بازداشت‌شدگان و کشته‌شدگان حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین هم گفت: این موضوع تنها کار دولت نیست و همه قوا هم در جمع شدن این مشکل تلاش کردند، هم نیروی انتظامی، هم سپاه و هم قوه قضائیه همه با هم تلاش کردند و به محض کامل شدن اطلاعات ارائه خواهد شد و اولین اطلاعات روز گذشته در اخبار ساعت ۲ صداوسیما اعلام شد و با تکمیل آن به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

از ممنوع الخروجی رئیس مستعفی سازمان هلال احمر خبر نداشتیم

واعظی درباره بازداشت علی اصغر پیوندی رئیس مستعفی سازمان هلال احمر هنگام خروج از کشور هم گفت: وی برای شرکت در اجلاسی در ژنو اجازه گرفت که ما موافقت کردیم  اما اطلاعی از ممنوع الخروجی وی نداشتیم . 

قطع اینترنت سیستان و بلوچستان ربطی به حوادث اخیر ندارد

رئیس دفتر روحانی درباره تداوم قطعی اینترنت در استان سیستان و بلوچستان هم  گفت: این قطعی ارتباطی به اتفاقات هفته‌های گذشته ندارد و در بخشی مسئله‌ای داخلی به وجود آورده و نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. شرایط این استان با توجه به حضور اشرار در پاکستان خاص است و به این دلیل نیروهای امنیتی برای حفظ جان مردم و پیشگیری از آسیب به اموال ملاحظاتی دارند و به محض حل شدن مسئله اینترنت حل خواهد شد.

به این سوال که علی مطهری گفته است رئیس‌جمهور مخالف گران شدن نرخ بنزین بوده است، خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور مخالف اجرای این طرح نبودند. اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشد که رئیس‌جمهور مخالف بودند ولی رهبری دستور دادند، من این سخن را تائید نمی‌کنم.  
واعظی درباره اظهارات رییس صداوسیما مبنی بر اینکه روز پنجشنبه صداوسیما از گران شدن نرخ بنزین مطلع شده و عملکرد صداوسیما در این باره، ابراز داشت: خود ما هم زودتر از روز پنجشنبه از گران شدن نرخ بنزین مطلع نشدیم. البته در جلسه روز چهارشنبه آقای رییس‌جمهور، خودشان در جریان همه مسائل بنزین بوده و درباره مسائلی نظیر نحوه پرداخت یارانه‌های آن بحث کردند اما مسئله اصلی موضوع زمان بود.  

وی با بیان اینکه ما تجربیاتی از دوران گذشته داشتیم که اگر زودتر به اطلاع افراد مختلف می‌رسید، این موضوع موجب ایجاد صف‌های طولانی می‌شد، عنوان کرد: همان شبی هم که قرار بود بنزین گران شود، در پمپ بنزین‌های مختلف درگیری به وجود می‌آمد و به دلیل ترافیک، دیگر نمی‌شد بنزین را به پمپ بنزین‌ها رساند. به همین دلیل، رئیس‌جمهور به وزیر کشور گفت زمان اجرای افزایش نرخ بنزین با شما باشد و خودتان مشورت کنید و پس از بررسی، تصمیم‌گیری کنید.  
رییس دفتر ریاست جمهوری درباره اظهارات منتسب به معاون وزیر کشور مبنی بر اینکه روز چهارشنبه صورتجلسه زمان اجرای افزایش نرخ بنزین به اطلاع رئیس‌جمهور رسیده بود، یادآور شد: هیچ وقت هیچ صورتجلسه‌ای را در دولت نمی‌دهند. آن چیزی که گفته شد، گزارشی بود که رحمانی فضلی در دولت ارائه کردند. این سخن دکتر عرف درست بود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین در مورد ناراحتی و واکنش منفی افکار عمومی به سخنان رئیس جمهور در مورد بی اطلاعی از زمان اجرای مصوبه بنزین، اظهار داشت: وقتی اقای رئیس جمهور گفت من مطلع نبوده‌ام طوری منعکس شد کانه ایشان از هیچ کدام از مسائبل مطلع نبودن. آنچه ایشان خبر نداشتند این بودکه این موصبه این هفته یا هفته بعد اجرا خواهد شد.  از این سخنان برداشت اشتباهی نادرستی هم پیش آمد گویی ایشان همه مسئولیتشان را به کس دیگری واگذار کرند که اینطور نبود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.