همان طور که مهدی تاج برای عقد قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی به بروکسل رفت تا یکی از گران‌ترین قراردادهای تاریخ فوتبال ایران را با مرد بلژیکی امضا کند، حالا او دوباره به دیار فرنگ رفته تا این بار همان قرارداد را پس از مدتی کوتاه فسخ کند تا شاید با حضور یک مربی کروات تیم ملی ایران بتواند برای پنجمین بار راهی رقابت‌های جام جهانی شود.

سینا حسینی/

همان طور که مهدی تاج برای عقد قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی به بروکسل رفت تا یکی از گران‌ترین قراردادهای تاریخ فوتبال ایران را با مرد بلژیکی امضا کند، حالا او دوباره به دیار فرنگ رفته تا این بار همان قرارداد را پس از مدتی کوتاه فسخ کند تا شاید با حضور یک مربی کروات تیم ملی ایران بتواند برای پنجمین بار راهی رقابت‌های جام جهانی شود.

برانکو ایوانکوویچ که یکی از شروطش برای همکاری با تیم ملی فوتبال ایران فسخ بدون درنگ ویلموتس بود، حالا در آستانه تحقق یکی از شروط اصلی خود برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران است، اما موضوع کلیدی این است که آیا برانکو در مرحله دوم به خواسته مالی‌اش  نیز دسترسی پیدا خواهد کرد تا روی نیمکت تیم ملی بنشیند؟

او در مذاکرات جدی خود با محمدرضا صادق به عنوان نماینده وزیر و دولت ایران تأکید کرد به شرط پرداخت بدهی معوقه دوران فعالیتش در باشگاه پرسپولیس و حل مشکل مالیاتی‌اش زیر برگه قرارداد با تیم ملی ایران را امضا می‌کند. آن هم قراردادی که سه سال تداوم داشته باشد!

برانکو خواهان امضای قرارداد سه ساله با فدراسیون فوتبال است چون به خوبی می‌داند منتقدان دانه درشت بسیار زیادی در فوتبال ایران دارد و ممکن است در صورت موفقیت در انتخابی جام جهانی امکان حضور در رقابت‌های ۲۰۲۲ قطر را از دست بدهد از این رو اصرار دارد که قراردادش بلند مدت منعقد شود اتفاقی که برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با آن مخالف هستند.

هرچند طیف دلباختگان او در وزارت ورزش معتقدند که ارزش ریالی برانکو با هزینه مورد اشاره وی برابری می‌کند اما با مقایسه ای اصولی می‌توان به این حقیقت اشاره کرد که پرداخت این مبلغ از هزینه استخدام مربیانی چون دیبازی که هم اکنون مسئولیت هدایت تیم ملی آبانی را برعهده دارد سنگین تر است! اما این همه حقیقت موجود در خصوص قرارداد برانکو با فدراسیون فوتبال نیست.

جدا از این مبلغ که به عنوان پیش شرط از سوی سرمربی کروات برای قبول مسئولیت فنی تیم ملی لحاظ شده او خواهان دستمزدی جداگانه نیز شده چون معتقد است مبلغ مذکور ربطی به دستمزد جدید او ندارد بلکه پولی است که پرسپولیس باید به او می‌داده که به دلایل مختلف از پرداخت این مبلغ سرباز زده اند.

حالا شنیده می‌شود مهدی تاج پس از ملاقات با وکلای ویلموتس در اروپا به احتمال زیاد به زاگرب خواهد رفت تا در این سفر مخفیانه با برانکو همه چیز را یک بار دیگر مرور کنند.

مهدی تاج منتظر بود تا فسخ قرارداد با ویلموتس نهایی شود و سپس در این خصوص اقدام کند.

طبق اطلاعاتی که بدست آمده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سرمربی جدید تیم ملی تا پایان هفته آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

*عضو هیئت رئیسه: نبود ویلموتس تصمیم خوبی است!

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به جمع بندی نهایی رسیده که مارک ویلموتس را از هدایت تیم ملی کنار بگذارد.

این موضوع در مصاحبه هدایت الله ممبینی یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ملموس بود. جایی که او در واکنش به پایان حضور مارک ویلموتس در رأس کادر فنی تیم ملی می‌گوید: «خبر ۱۰۰ درصد را باید بگذاریم وقتی قطعی شد. کار به جای نهایی رسیده و عملکرد ایشان رضایتبخش نبوده است. چند سالی که با آقای کی روش بودیم روندی وجود داشت اما پس از او مدیریت کردن سخت است. او کاری و سخت‌گیر بود و فوتبال ما و کشورهای همسایه را شناخته بود در ۲۴ ساعتی که در اردو بود ۵، ۶ ساعت بیشتر خواب نداشت و مربی منحصربه فردی بود. ویلموتس از نظر کیفی و نتیجه‌گیری موفق نبود و نبود او تصمیم خوبی است و مسائل مالی را هم بهتر است من نگویم. برانکو هم یکی از گزینه‌های ماست و با توجه به شناختی که از فوتبال ما دارد او شانس حضور به عنوان سرمربی تیم ملی ایران را دارد».

جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی هفته‌هاست نقل رسانه‌های ایران و حتی رسانه‌های بلژیکی است اما فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر ترجیح داد با صدور چند بیانیه در این باره اظهار نظر داشته باشد. اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند و فدراسیون فوتبال هر اقدامی لازم باشد برای موفقیت تیم ملی انجام خواهد داد. به واقع تا به امروز هیچ یک از بیانیه‌ها به طور رسمی عبور از مارک ویلموتس را تأیید نکرده بود اما با مصاحبه هدایت ممبینی مشخص شد که فدراسیون فوتبال به جمع‌بندی رسیده که مربی بلژیکی را کنار بگذارد و بعد از او علاقه مند است که هدایت تیم ملی را به برانکو محول کند.

* حمایت ملی پوشان از برانکو

باخبر شدیم فدراسیون فوتبال سر وقت بازیکنان رفته و از آن‌ها درباره ویلموتس سؤال پرسیده است. سؤالات هم بیشتر حول و حوش مسائل فنی و همین‌طور مدیریت سرمربی بوده است. بازیکنان هم چندان خوب درباره این مربی حرف نزده‌اند.

در دوران کی‌روش یکی از دلایل موفقیت تیم ملی این بود که بازیکنان به شدت او را قبول داشتند و در واقع مدیریت و مشاوره‌های فوق العاده کارلوس سبب شده بود هر کدام در جایگاه خود پیشرفت داشته باشند. هر چند برانکو با کی‌روش مشکل داشت و کلاً در دوره‌ای بازیکنان نسبت به او بدبین بودند ولی حالا که بحث حضور مربی کروات در تیم ملی مطرح شده، با توجه به عملکرد ویلموتس، بازیکنان به شدت راضی هستند. در همین ارتباط با دو تن از بازیکنان تیم ملی درباره فسخ قرارداد ویلموتس و حضور برانکو صحبت کردیم که نتیجه حرف‌ها یکی بود: «از ویلموتس خیلی بهتر است». این یعنی تیم ملی به خوبی حضور برانکو را پذیرفته و همه چیز برای حضور او مهیاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.