استاندار خراسان رضوی گفت: مردم در شرایط سخت امنیت ملی و منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند؛ فکر می‌کنم مردم این حساسیت را درک می‌کنند و در انتخابات حضور فعالی خواهند داشت.

مردم در شرایط سخت، امنیت ملی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند/افزایش آمار داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه بازدید از فرآیند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری مشهد، اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات به شکل گسترده‌ای در سطح کشور برگزار شده است لذا جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم بوده و پشتوانه اصلی نظام مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت و حاکمیت خود را موظف می‌داند که به صورت مرتب در کشور انتخابات برگزار کند، افزود: حتی در دوران دفاع مقدس هم برگزاری انتخابات تعطیل نشد و در همه سال های پس از انقلاب، مردم مسئولین خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق رای انتخاب کرده اند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی به واسطه تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌های مهم در رأس امور قرار دارد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختیارات زیادی دارند، بنابراین استانداری و فرمانداری به عنوان مسئول برگزاری انتخابات، زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم می‌کنند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: به رغم مشکلات و کاستی‌هایی که وجود دارد اما نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و حضور حداکثری در انتخابات در پایداری امنیت ملی بسیار موثر خواهد بود.

وی در خصوص پیش‌بینی‌های خود از میزان داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: معمولا آن‌هایی که با تجربه هستند، در روز پایانی برای ثبت نام اقدام می‌کنند، طبق آماری که ما داریم در این دوره نسبت به دوره‌های قبل تعداد ثبت‌نام کنندگان بیشتر شده است به‌طوریکه فقط در روز اول ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، آمار داوطلبان بیش از ۲ برابر نسبت به سنوات گذشته بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بازدید از فرآیند ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد اشتیاق جوانان برای ثبت‌نام بودیم، این مسئله نشان می دهد که باید جوان‌گرایی در مجلس صورت بگیرد و همه ارکان حاکمیت از این امر استقبال می‌کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به میزان مشارکت احتمالی احزاب استان در انتخاب مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم احزاب گوناگون در این انتخابات شرکت می‌کنند، مردم هم با تشخیص خود نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد چراکه این رأی متعلق به مردم و حق آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در الگوی مثلث توسعه فرهنگی اقتصادی استان، نقش نمایندگان پررنگ دیده شده است، گفت: اگر مردم نمایندگان فهیم، پاکدست، باهوش، خردمند و فعال انتخاب کنند، این نمایندگان می‌توانند در توسعه استان بسیار موثر باشند؛ به همین دلیل است که در این مدت سعی کرده‌ایم همه ارکان حاکمیت را برای امر توسعه و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان به کار بگیریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در شرایطی که ۸ سال جنگ تحمیلی را تجربه کردیم اما مردم در انتخابات حضور فعال داشتند، آمارها نشان می‌دهد که مردم در شرایط سخت امنیت ملی و منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند لذا فکر می‌کنم مردم این حساسیت را درک می‌کنند و در انتخابات حضور فعالی خواهند داشت.

رزم‌حسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به معضل آلودگی هوای مشهد طی روزهای اخیر، اظهار کرد: تغییر اقلیم آب و هوایی، خشکسالی‌های پی در پی و ریزگردها در امر آلودگی هوا دخیل بوده است و بخشی از این ریزگردها هم مربوط به کشورهای منطقه است.

وی بیان کرد: سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی توافق‌نامه‌ای با کشورهای همسایه دارد که در جهت کاهش آلودگی و کاهش ریزگردها اقداماتی صورت گیرد، تنها کاری که برای بهبود شرایط در استان و مشهد می‌توانستیم انجام دهیم این بود که نیروگاه طوس را گازی کنیم که این کار انجام شده است و موثر هم واقع شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در روزهای آلوده هفته جاری، سوخت این نیروگاه گازی بود و در ابلاغیه ای تاکید شد که در طول سال هم غیر از گاز، نباید سوخت دیگری در نیروگاه طوس استفاده شود، از طرفی هم بر اساس قانون باید مدارس را تعطیل می‌کردیم تا تردد در سطح شهر کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.