معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ یک از مدارس استان هفته آینده به دلیل شیوع آنفولانزا تعطیل نمی شوند.

تعطیلی هفته آینده مدارس خراسان رضوی به دلیل شیوع آنفولانزا!

به گزارش قدس آنلاین ، ایرج سعادتمند  با اشاره به شیوع آنفولانزا در استان گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع این بیماری و تسری به دیگر دانش آموزان برخی از شهرستان ها مدارس را تعطیل کردند که با بهبود وضعیت و کاهش  آلودگی هوا موج آنفولانزا رو به کاهش است.

وی عنوان کرد:  اگرچه شیوع آنفولانزا تا دو هفته دیگر در کشور ادامه دارد ولی اقدامات پیشگیرانه خوبی توسط وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون هیچ دانش آموزی در استان براثر بیماری آنفولانزا جان خود را از دست نداده است.

وی بیان کرد: هفته آینده تمامی مدارس در سطح استان دایر خواهند بود ولی از مدیران مدارس خواسته شده است درصورتی که دانش آموزی مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی شده است  تا رفع دوران نقاهت در منزل استراحت کند تا به دیگر دانش آموزان این بیماری سرایت نکند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش استان را کمبود منابع مالی اعلام کرد و گفت: اگرچه استان در مهرماه امسال 17 هزار معلم کمبود داشت ولی  از طرق مختلف از جمله  دانشگاه فرهنگیان، ماده 28، حق التدریس، خرید خدمات، سرباز معلم و سهمیه استخدام جدید این کمبود مرتفع شد ولی برای سال آینده پیش بینی می کنیم که آموزش و پرورش استان 23 هزار معلم  کمبود داشته باشد که باید از هم اکنون تدابیر لازم اتخاذ شود. 

سعادتمند عنوان کرد: 92 هزار نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی استقرار دارند و در حال حاضر هیچ کمبودی نداریم.

وی جایگاه شهرستان بردسکن را در حوزه پرورشی و آموزشی مطلوب بیان کرد و گفت:خوشبختانه با مدیریت توانمند مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهد یک جهش و ارتقاء خوبی در تمامی حوزه های پرورشی و آموزشی،  جشنواره ها، کنکور سراسری و مسابقات فرهنگی هنری در شهرستان هستیم  واز یک جایگاه خوبی در سطح استان برخوردار است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی به فعالیت های پژوهشی اشاره کرد و گفت: 49 پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که  هریک در حوزه های مختلف از جمله فیزیک و نجوم  قطب کشور هستند و حائز رتبه های کشوری در حوزه آزمایشگاهی و پژوهشی  می باشیم.  

منیع : ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.