وزیر علوم گفت: دانشگاه فردوسی مشهد با 2 هزار دانشجوی غیر ایرانی رتبه یک را در بین دانشگاه های ایران دارد که این تقویت شبکه علمی توسط این دانشگاه خارج از مرز کشور را می رساند.

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول تقویت شبکه علمی خارج از مرزها را در کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده علوم پایه این دانشگاه و با حضور مقاماتی از وزارت علوم و بهداشت، شورای شهر، رؤسا و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فردوسی مشهد و نیز برخی بازیگران و هنرمندان برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم ضمن اشاره به جایگاه معنوی مشهد بدلیل وجود حریم مطهر رضوی(ع) گفت: خراسان تاریخ ساز و اندیشه ساز، بخش مهمی از کشور در حوزهٔ علم، هنر و عرفان محسوب می شود.

منصور غلامی ادامه داد: ایران سابقه طولانی در علم و دانش دارد و به طور مثال اولین دانشگاه جهان در جندی شاپور تأسیس شد که در آن مردم از اقشار مختلف به کسب دانش می پرداختند. 

وی افزود: شایسته است که دانشجویان با تاریخ دانشگاه ها آشنایی پیدا کنند تا بتوانند درک درستی از سیر پیشرفت علمی کشور داشته باشند. 

وزیر علوم کسب رتبه 2 بین دانشگاه های سراسری کشور را از جمله ظرفیت های مهم علمی دانشگاه فردوسی دانست و اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با 2 هزار دانشجوی غیر ایرانی رتبه یک را در بین دانشگاه های ایران دارد که این تقویت شبکه علمی توسط این دانشگاه خارج از مرز کشور را می رساند. 

غلامی تأکید کرد: اساتید باید به تقویت روحیه و رشد و هدایت درست استعدادهای دانشجویان همت کنند تا زمینه های پیشرفت کشور فراهم و تثبیت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.