معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادغام آموزش و عمل در حوزه پزشکی سبب شده تا دانش آموختگان این رشته با تخصص و مهارت لازم وارد فضای کاری خود شوند.

پزشک با مهارت، نتیجه ادغام آموزش و عمل در بهداشت و درمان است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رئیسی در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: علم پزشکی در ایران بسیار قدمت دارد و در گذشته طبیبان  تنها به حوزه خود محدود نمیشدند و در زمینه های دیگر هم در زمان خود صاحب نظر بودند که از جمله می توان به ابن سینا اشاره کرد. 

وی افزود: در گذشته کودکان زیادی بابت بیماری های مختلف بعد از تولد از بین می رفتند ولی امروزه با پیشرفت های پزشکی از هر 120 هزار نوزاد تنها 9 هزار نفر مرگ و میر دارند و درصد واکسیناسیون هم به عدد 98 رسیده است. 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پزشک بعد از اتمام تحصیل خود می تواند به راحتی وارد بازار کار شود چرا که تخصص و مهارت لازم را برای ورود به فضای کاری خود کسب کرده و این به ادغام آموزش و عمل در حوزه بهداشت و درمان برمی گردد. 

رئیسی ادامه داد: با وجود اینکه ایران در همسایگی کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان قرار دارد که از لحاظ بیماری مالایا و سِل بالاترین آمارها را دارند، اما به مدت 4 سال است که انتقال این بیماری ها را در کشور خود نداشته ایم. 

وی متذکر شد: انتظار از دانشگاه 70 ساله زیاد است و ما باید جهش های مثبت خود به سمت پیشرفت را حفظ کنیم و ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.