رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خواستار یکی شدن این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد همانند گذشته شد.

دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد ادغام شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد کافی در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی اظهار کرد: ۷۰ سال از تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌گذرد اما ریشه های تاریخی و فرهنگی آن بس کهن است بطوریکه برای پایه‌گذاری و توسعه آن بزرگانی چون سامی‌رادها، آشتیانی‌ها، فاطمی‌ها و شریعتی‌ها زحمات طاقت فرسا کشیدند و  نسل‌ها گذشت تا امروز به ما سپرده شد.

وی خواستار یکی شدن دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد همانند گذشته شد و گفت: این ۲ دانشگاه از بدو تاسیس تا نیمه راه یکی بودند اما افسوس که در نیمه راه ما را جدا کردند.

وی افزود: دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد طعم یکی شدن را چشیده‌اند و امیدواریم با تلفیق دوباره از همدیگر بیاموزیم و جامعه‌نگر شویم که این امر لازمه زیستن در جهان پیچیده کنونی است. 

خدا کند دانشگاه فردوسی حق پدرش را ادا کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد مانند پدر و فرزندی هستند که از یکدیگر جدا شده اند و اکنون شایسته آن است که فرزند حق پدرش را ادا کند. 

محمدحسین بحرینی طوسی گفت: نظامی که اکنون با محوریت بهداشت، درمان و پزشکی ایجاد شده، به راحتی قابل تغییر نیست و نمی توان به گذشته برگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.