تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی باید از هر جهت نسبت به بقیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ممتاز باشد.

آستان قدس رضوی باید از هر جهت نمونه و ممتاز باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان حراست بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با تأکید بر اینکه آستان قدس باید برای سایر دستگاه‌های کشور الگو باشد، اظهار داشت: اینجا متعلق به حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است لذا باید از هر جهت این دستگاه نمونه و الگو باشد، بگونه‌ای که اگر بخواهیم برای یک وزارتخانه، نهاد یا مجموعه دیگر الگوی مدیریتی به لحاظ سلامت، رعایت بیت المال، حقوق کارکنان و غیره معرفی کنیم، آستان قدس رضوی را مثال بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه همان گونه که رفتار، سخنان و سیره پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای ما الگو است، دستگاه متعلق به این بزرگواران نیز باید بر اساس تعالیم ایشان اداره شود و الگو باشد؛ تصریح کرد: هر دستگاهی در جمهوری اسلامی مهم است و باید پاکیزه و بدون کمترین نقص و عیب و اشکالی باشد، اما اینجا حسابش متفاوت است، آستان قدس رضوی باید از هر جهت نسبت به بقیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ممتاز باشد، چون اینجا متعلق به حضرت رضا(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: آموزه‌های حضرت رضا(ع) باید در همه حوزه‌های آستان قدس رضوی عملیاتی شود، آموزه‌های حضرات معصومین(ع) که تنها منحصر به مسائل عبادی و شخصی نیست؛ در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی نیز نظر و فرمایشاتی دارند، ما باید بتوانیم ابتدا در دستگاه خودشان این آموزه‌ها را اجرایی کنیم و بعد به عنوان الگو به دیگران ارائه دهیم.

وی در ادامه بر ضرورت ارائه گزارشات حراستی دقیق و متقن تأکید و ابراز کرد: در آنچه گزارش داده می‌شود دقت لازم انجام شود، چراکه حراست عیون و چشم بینا آستان قدس است و باید سلامت دستگاه را تضمین کند.

مروی افزود: نه با بی‌دقتی و سهل‌انگاری از کنار مسائل عبور کنید و نه خدایی نکرده گاهی بر اساس احساسات، عواطف و عصبانیت گزارشی بدهید که مقداری قضیه پر رنگ یا کم رنگ شده باشد، عین واقع را با دقت و با وسواس منتقل کنید زیرا چه از گزارش کم کنیم و چه زیاد، در برابر هر دو مسئول هستیم و باید روز قیامت پاسخگو باشیم.

وی عنوان کرد: حراست باید در تمام بخش‌های آستان قدس وجود داشته باشد و ما هم از حراست حمایت و پشتیبانی و آن را تقویت می‎کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود به نقش حراست در پیشگیری از تخلفات اداری اشاره و عنوان کرد: یکی از گرفتاری‌های ما در کشور عدم شناسایی نقاط آسیب‎، سوء استفاده و راه‌های نفوذ برای پیشگیری از تخلفات است. وقتی با تخلف و رفتار نادرستی برخورد می‌کنید بپرسید چرا اینگونه شد؟ نقاط کور و آسیب پذیر را شناسایی کنید، بسیاری از مشکلات به سبب عدم شناسایی به موقع نقاط آسیب رخ می‌دهد.

مروی گفت: بخشی از کار حراست در صیانت از دستگاه برخورد با افراد متخلف است، اما بعد دیگر صیانت از سلامت دستگاه شناسایی راه‌های نفوذ و سوء استفاده است که ما از حراست این انتظار را داریم با ارائه پیشنهادات و نظرات خود ما را در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/281/ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.