معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: رویکرد مدیریت شهری و شورای پنجم شهر مشهد آن است که تا حد توان بتوانند موانع جذب سرمایه گذار خارجی را مرتفع و شرایط را در این زمینه تسهیل کنند.

 رویکرد شورای پنجم شهر مشهد بر رفع موانع جذب سرمایه گذار خارجی است

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از  اولین «نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری» که در نمایشگاه بین اللملی مشهد در حال برگزار  است، اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری و شورای شهر پنجم  آن است که تا حد توان بتوانند موانع جذب سرمایه گذار خارجی را مرتفع کنند و جذب سرمایه گذار خارجی را تسهیل بخشند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: در واقع در حوزه قوانین و آیین نامه های محلی پیشنهادات به سمت رفع موانع سرمایه گذاری است و معاونت اقتصادی شهرداری نیز در این مسیر گام های موثری برداشته است تا در صورت امکان مصوباتی به منظور کاهش بوروکراسی اداری از شورای شهر اخذ شود تا بستر برای جذب سرمایه گذار خارجی فراهم شود.
وی ادامه داد: ثبات اقتصادی یکی از مهم ترین مقولاتی است که بایستی در جذب سرمایه گذار خارجی در کانون توجه قرار گیرد در واقع ما باید به سرمایه گذار خارجی اطمینان خاطر دهیم که سرمایه آنان تحت هیچ شرایطی دچار خدشه نخواهد شد و خللی در سود سرمایه گذار ایجاد نمی شود.
وی یادآور شد: البته ناگفته نماند از یکسو سرمایه گذار خارجی باید با یک تیم کارشناسی قوی به حوزه سرمایه گذاری ورود پیدا کند و از سوی دیگر ما نیز ما باید بتوانیم قوانین را به سمت و سویی سوق دهیم تا حمایت از سرمایه گذار خارجی صورت گیرد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: قطعا ضرورت برگزاری نمایشگاه های جذب سرمایه گذاری انکارناپذیر است، شهرداری برای نخستین بار نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری اقتصاد شهری را برگزار کرده که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته است.
یعقوبی ادامه داد: آن چه که مسلم است، ظرفیت شهر مشهد در جذب سرمایه گذار بسیار فراتر از این است که یکسری از فرصت ها در این نمایشگاه به منصه ظهور رسیده است به طور مثال در حوزه خدمات شهری نیز  فرصت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در بوستان ها وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند با توجه به علاقه مندی خود به این حوزه ها ورود پیدا کنند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی خوبی در حوزه خدمات شهری حضور دارند به طور مثال  توسعه بوستان باغ گیاه شناسی مان با کمک سرمایه گذار خارجی صورت گرفته است و خوشبختانه  مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: معاونت خدمات شهری اختیاراتی را از معاونت اقتصادی اخذ کرده تا بتواند سطحی از این اعتبارات را تکمیل کند، در همین راستا مشاورهایی را به کار گرفتیم و در یکسری از بوستان هایمان نقشه راهی را برای ما تعیین کرده اند و مشخص شده است که از هم اکنون تا چند سال آینده چه فضاهای شهری برای سرمایه گذاری وجود دارد و هر سرمایه گذار با چه اولویت ها و قابلیت هایی می تواند وارد عرصه سرمایه گذاری شود.
یعقوبی عنوان کرد: تمامی فعالیت های اقتصادی از طریق معاونت اقتصادی هدایت می شود و معاونت خدمات شهری به دلیل حجم بالای فعالیت در حوزه تخصصی خود ورود پیدا می کند به طور مثال اگر سرمایه گذاری تمایل دارد نسبت به نصب تلکابین اقدام کند، مقدمات اولیه کار با حضور نماینده معاونت اقتصادی در حوزه خدمات شهری انجام می شود و نهایتا کار در مرحله نیمه نهایی امور توسط حوزه خدمات شهری تداوم می یابد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: هر چند در گذشته سرمایه گذارانی داخلی تمایلی به سرمایه گذاری در سطح شهر مشهد نداشتند در حال حاضر این سرمایه گذاران رغبت پیدا کردند تا در برخی از پروژه های شهری سرمایه گذاری کنند.
یعقوبی عنوان کرد: به نظر بنده حوزه معاونت خدمات شهری یکی از حوزه های شاخص اقتصادی است که  مبحث ایجاد زباله سوز ها یکی از بزرگترین فرصت های سرمایه گذاری است که مصوبات آن از شورای شهر اخذ شده است. در اواقع این حوزه رقم کلانی را در کارنامه حوزه معاونت اقتصادی به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر احداث بوستان ها، احداث شهربازی، تله کابین و فرصت های کوچک تر دیگری در حوزه خدمات شهری وجود دارد که می تواند سرمایه گذار نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه ه اقدام کند. به طور مثال اگر ما بتوانیم بوستان چهل بازه را در قالب یکسری اهرم های تسهیلی احداث کنیم، برای پیاده سازی آن بالغ بر چند هزار میلیارد تومان طرح از میدان نمایشگاه تا میدان قائم اعتبار نیاز است که رقم بسیار کلانی است که اعتبارات شهرداری کفاف پیاده سازی چنین طرحی را نمی دهد. لذا اگر سرمایه گذاری با توجه به کاربری های خوب این بوستان به این حوزه ورود پیدا کند، می تواند بسیار سریع به بهره برداری برسد.
معاون خدمات  و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: سرمایه گذاری در حوزه انرژی های خورشیدی، احداث میادین و ایجاد فروشگاه ها، مکانیزه کردن پل های عابر پیاده، تابلوها، اکران های شهری  نیز از جمله فرصت های سرمایه گذاری هستند که باید برای جلب سرمایه گذار تدابیر لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.