تبریز - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به روابط خوب ایران و ارمنستان و تاکید بر گسترش روابط بین دو کشور گفت: ارمنستان نگرانی‌ها از آلودگی رود ارس را برطرف کند.

ارمنستان نگرانی از آلودگی رود ارس را برطرف کند

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در دیدار سفیر ارمنستان در ایران  با بیان اینکه در حوزه محیط زیست نیز همکاری های خوبی بین دو کشور ایران و ارمنستان در چند سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با پساب های واریزی از طرف ارمنستان به رود ارس گله مندی هایی وجود دارد که خواهش می کنیم به این امر رسیدگی شود.

پورمحمدی با اشاره به لغو روابط روادید بین دو کشور ایران و ارمنستان گفت: این امر به تسهیل رفت و آمد گردشگران بین دو کشور کمک شایانی کرده است. استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های مهم ایران است،اظهار کرد: همان طور که ارمنستان به عنوان یکی از راه‌های مهم اروپا و آسیا است آذربایجان نیز به عنوان تنها دریچه ورود ارمنستان به ایران است.

وی با تاکید بر گسترش روابط بین استان‌های مرزی دو کشور گفت:آذربایجان شرقی از نظر خدمات برتر از قبیل آموزش عالی و بهداشت و درمان قابلیت های بسیار خوبی برای تعامل بین ارمنستان و ایران دارد.

پورمحمدی همچنین بر گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با ارمنستان اعلام آمادگی کرد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در ارمنستان اعلام آمادگی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.