یزد - معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: در دوره جدید و تحول دستگاه قضا، ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی آحاد جامعه، با ارتباط بیشتر حقوقدانان با مساجد، تکایا و حسینه ها در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، دنبال می شود و هدف این طرح ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی جامعه است.

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، محمدرضا عرشیان اظهارداشت: در دوره جدید و تحول دستگاه قضا، ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی آحاد جامعه، با ارتباط بیشتر حقودانان با مساجد، تکایا و حسینه ها در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، دنبال می شود و  یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دستگاه قضایی سال‌ها است با آن روبرو است، کثرت و تراکم روزافزون پرونده‌ها است که اثر محتوم آن معضلاتی مانند اطاله دادرسی است که گریبانگیر دستگاه قضایی شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح و حسب نظر رئیس قوه قضائیه و بر اساس سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات قضایی مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قوه قضاییه قرار گرفته است.

این مقام قضایی حضور حقوقدانان بسیجی را در مساجد و ارتباط بیشتر آنان با مردم را یک امر مقدس و معروف دانست و گفت: حضور حقوقدانان در محلات و در بین مردم می تواند به شناسایی و حل و فصل مشکلات و معضلات عمومی - حقوقی مردم منجر شود و از شکل گیری برخی جرائم، تخلفات و آسیب های اجتماعی پیشگیری نماید.   

عرشیان تصریح کرد: انجام کار گروهی که با حضور قضات، وکلاء و کارشناسان بسیجی تحت عنوان طرح هر مسجد یک حقوقدان متجلی می شود، می‌توانند در ایجاد صلح و سازش و همچنین پیشگیری از وقوع جرم مؤثر باشد.

معاون فرهنگی دادگستری در پایان با توجه به دستورالعمل اجرائی طرح فرهنگی « هرمسجد یک حقوقدان» به اهداف عالی این طرح اشاره کرد و گفت: رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم ،آشنا کردن آنان با حقوق و وظایف شهروندی، صلح و سازش، حل اختلافات و دعاوی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی و پرهیز از قانون گریزی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده وکاهش طلاق وافزایش اعتماد عمومی به دستگاه از اهدف این طرح است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.