گیلان- عادل نیکدل پسری معصوم و پاک که سالهاست سایه مهر و محبت پدر را با خود ندارد با تلاش و پشتکار و اصرار خود و بزرگ اندیشی مجموعه پلیس راهور گیلان لباس افسری راهنمایی و رانندگی را بر تن کرد .

نخستین کودک پلیس راهور کشور در رشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ؛ همه کودکان این سرزمین  پاک و معصوم هستند اما وقتی کودکی را میبینیم که از پدر یا مادر  و یا از هر دو بی بهره است  بیشتر به معصومیت شان پی میبریم .

امروز در جمع مردان امنیت و اقتدار پلیس راهور استان گیلان ، مهمان کوچکی بود که دعوت شده بود تا توسط دستان پر مهر سرپرست  راهور گیلان ، امید و آرزو هایش تحقق یابد .

مهری که مردان امنیت این سرزمین به او هدیه کردند؛ آنقدر زیبا و درخشنده بود که از چشمان آن کودک ۹ ساله تمام آرزوهایی که در خواب  می دید به یک لحظه و هنگامیکه که سرپرست بزرگوار راهور گیلان لباس  مقدس افسری را بر تنش کرد محقق شد.

وقتی تابلوی ایست را در دست گرفت و در کنار سرپرست پلیس راهور گام بر داشت لذت نگاهش وصف ناشدنی بود .گویا د یگر آن کودک یتیم که الان "سروان عادل نیکدل "خطاب میشد مسئولیتی بزرگ را قرار است با خود به دوش بکشد و آن حفظ امنیت و آرامش مردمان سرزمینش است.شوک این منزلت در حرکاتش نمایان بود او لبخندی ملیح بر لب داشت که نشان از مسئولیتی انسان وار و بزرگ  با تمام ریز نقشی اش خبر میداد .

وقتی در کنار سرپرست پلیس راهور گیلان می نشیند آنقدر خود را بزرگ میبیند که انگار آمده است تا از همین الان چنین مسئولیت دشواری را با دستان و قوای کودکانه اش به دوش بکشد.

وقتی سرپرست پلیس راهور گیلان او را به عنوان اولین افسر درجه دار راهور گیلان خطاب میکند و به او می گوید  که از امروز  عادل جان  به عنوان پلیس  افتخاری  راهنمایی و رانندگی استان انجام وظیفه می کند گویی بال در آورده است.

سرهنگ امیر طالبی در حاشیه این مراسم نمادین زیبا با بیان اینکه عادل اولین کودکی است که در کشور پلیس شد می گوید  : این کار با هدف توجه بیشتر رانندگان به کودکان انجام شد.

وی  در ادامه با بیان اینکه کودکان آسیب پذیرترین قشر در تصادفات هستند گفت : پارسال ۳ هزار کودک در کشور در حوادث رانندگی جان باختند.

وی با تاکید بر اینکه حضور کودکان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک بسیار اهمیت دارد ، گفت : آنها رانندگان نسل بعد ما هستند و هر رفتاری که والدین شان در زمینه ترافیک انجام دهند در ذهن آنها ثبت می شود و در واقع آنها آموزه های رانندگی را از جامعه و بزرگترها یاد می گیرند.

سرهنگ طالبی  افزود: دانش آموزان امروز، رانندگان و راکبان آینده اند که اگر به درستی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شوند، در آینده شاهد کاهش حوادث جاده ای می باشیم.

وی ضمن اهمیت کار همیاران پلیس، بیان کرد: پلیس به این باور رسیده که همکاری همیاران در کار گشایی و پیشگیری از تصادفات بسیار مهم و تأثیر گذار می باشد.

 سرهنگ امیر طالبی می افزود : پلیس راهنمایی و رانندگی رویکرد موثری را در زمینه همیاران پلیس در سال های اخیر با قدم های مثبتی که همیاران در جهت تخلف های راهنمایی و رانندگی برداشته اند در دستور کار خود قرار داده است.

 وی با تاکید بر اینکه همه کودکان سرزمین ما در جای جای این سرزمین همیاران ما هستند و در واقع از روزی که وارد مدرسه می شوند با تفاهمی که با آموزش و پرورش داریم ،همیاران همیشگی ما می شوند ، عنوان کرد : اما برخی از آنها از جمله "سروان نیکدل" علاقه بسیاری در جهت کار در حوزه راهنمایی و رانندگی داشته و به صورت مکرر از طریق خانواده و انجمن های مردم نهاد پیگیر تحقق این آرزو و هدف خود بوده است.

 وی تصریح کرد : این برنامه تاکیدی برنقش محوری و جایگاه نخست خانواده ها در پیشگیری از تخلفات و به تبع آن حوادث است زیرا  فرزندان ما بسیار تیزهوشند و  عملکرد ما را ثبت می کنند.

 این مسئول راهنمایی و رانندگی گیلان افزود : سال گذشته هیچ تصادفی منجر به فوت و جرح نداشته ایم و در سال گذشته با عملکرد همکاران در پلیس راهور و آموزش و پرورش حتی یک مورد تصادف فوتی روی نداد در صورتی که در کشور طی سال گذشته سه هزار کودک جان خود را در تصادفات از دست دادند و این نشان می دهد که تلاش ما در این زمینه نتیجه داده و برای رسیدن به این هدف یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت دانش آموزان همیار پلیس بوده است .

 وی ادامه داد : باید این همکاری ارتقا یابد تا ایمنی کودکان مان را در یک سطح قابل قبول و ایمن به سرانجام مناسب برسانیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.