مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مراسم میلاد امام حسن عسکری (ع) در حسینیه هنر مشهد ، گفت: دشمن با گفتمان و تفکر اسلامی مشکل دارد و خواهان کنار گذاشتن آن توسط خود ما است.

دشمن با گفتمان و تفکر اسلامی مشکل دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی  در مراسم میلاد امام حسن عسکری (ع) که در حسینیه هنر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسئله دشمن، با نظام اسلامی در ارتباط با موضوعات هسته‌ای نیست بلکه دشمنی آنها با گفتمان و تفکر تمدن‌ساز اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه جهان دیگر دو قطبی نیست، افزود: امروزه جهان با حضور نظام قدرتمند اسلامی ایران سه قطبی شده است که این یکی از دلایل اصلی دشمنی بسیاری از کشورها با ایران است.

صاحبقرانی با تاکید بر اینکه دشمن با گفتمان و تفکر اسلامی مشکل دارد، تصریح کرد: دشمن خواهان کنار گذاشتن گفتمان ماست، در اصل باید برجامی که با دشمنان امضا کرده ایم را برجام گفتمانی بنامیم، نه هسته ای.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نخستین انتظار امام حسن عسکری(ع) از مردم تفکر است، ابراز کرد: بنابر فرمایش آن حضرت، عبادت، کثرت روزه و نماز نیست بلکه کثرت عبادت تفکر است.

وی ادامه داد: امروز در مدارس و دانشگاه ها فقط آموزش می دهند و جایی برای فکر کردن و تفکر وجود ندارد، لذا مردم انسی با تفکر ندارند در   حالی که آیت الله حائری شیرازی فرمودند: «استعمار امروز، استعمار فکر است نه اینکه اجازه ندارد بیاندیشد بلکه آنقدر شما را درگیر می کنند که دیگر فرصت تفکر ندارید.»

صاحبقرانی با اشاره به بلوغ فکری عنوان کرد: عدم تفکر ما خود را در عرصه های مختلفی نشان می دهد که یکی از آن عرصه ها انتخابات است، عدم تفکر ما باعث می شود دیگران به فکر ما جهت بدهند و به سمتی که خودشان می خواهند ما را هدایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: انقلابی هنری است که فکر را درگیر کند، کارهای زیادی در حوزه فرهنگ و هنر انجام می شود ولی چند مورد از آنها تاثیر گذار است و در منظومه کلی انقلاب اسلامی اثر خود را بر جای می‌گذارد لذا باید به جای کمیت بر کیفیت و محتوای اثربخش تاکید کنیم.

وی افزود: باید فکر کنیم و بیاندیشیم به اینکه کارهایی که انجام می دهیم کجای گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفته است و چه سمتی را هدف رفته، لذا باید با تحلیل و بررسی اولویت‌ها را مشخص کنیم. برای اینکه درست عمل کنیم باید گوش به فرمان ولی زمان خود باشیم و وقتی ایشان می گویند اکنون عرصه جنگ اقتصادی و یا جنگ نرم است، پیروی نماییم.

صاحبقرانی افزود: در فضای کنونی، تفکر و فکر کردن ما را به سمت همگرایی سوق می دهد به ویژه در حوزه های هنر، تبلیغات، پشتیبانی و...؛ اینگونه است که دشمن ضربه می خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: بنابر فرمایش رهبری همه گروه ها باید در جبهه منظومه انقلاب اسلامی حرکت کنند. ایشان در گام دوم انقلاب تاکید کردند که باید وارد مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شویم چراکه این تمدن است که بستر و زمینه ظهور خورشید ولایت را رقم می زند.

وی افزود: با اینکه فتنه ها پیچیده تر شده اما بصیرت مردم نسبت به اوایل انقلاب افزایش یافته است و این ما را به سوی تمدن سازی اسلامی و فراهم کردن مقدمات ظهور آماده تر می کند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.