عملیات اجرایی "طرح ملی نهضت سبز" امروز همزمان با سراسر کشور طی مراسمی در مشهد با مشارکت شهروندان طبیعت‌دوست، در خراسان رضوی آغاز شد.

اجرای "طرح ملی نهضت سبز" در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این طرح ملی با شعار "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" با مشارکت شهروندان در مشهد و ۲۳ شهرستان دیگر این استان اجرا می‌شود.

علیرضا صحرایی به غرس ۱۴ میلیون اصله نهال در چارچوب اجرای "طرح ملی نهضت سبز" در سطح کشور اشاره و بیان کرد: ۹۵۰ هزار اصله درخت از این تعداد در خراسان رضوی کاشته خواهد شد.  

وی افزود: سه هزار و ۵۰ هکتار عرصه‌ بیابانی و مرتعی خراسان رضوی و  ۸۰۰ هکتار عرصه‌ جنگلی در مشهد زیرپوشش طرح ملی نهضت سبز قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس ۹۵۰ هزار اصله درخت از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ درخت تولیدی در این استان به اجرای طرح ملی نهضت سبز اختصاص یافته است.

وی گفت: درختان جنگلی مثمر و غیرمثمر شامل گونه‌هایی همچون توت خوراکی، سنجد، ارس، زرشک، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، کاج، سرو، بادام، پسته و ارغوان در چارچوب اجرای این طرح ملی در سطح ۸۰۰ هکتار زمینهای جنگلی ارتفاعات جنوبی،  پارک آبخیز و کمربند سبز مشهد کاشته می‌شود.

صحرایی افزود: همچنین در ۳۰ هزار و ۵۰ هکتار عرصه بیابانی و مرتعی خراسان رضوی درختچه‌های خشکی‌پسند همچون تاغ و عجوه و غرس خواهد شد.

هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
حفاظت و صیانت یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی خراسان رضوی با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره‌بردار در قالب با مشارکت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.