مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: مقررات دست و پا گیر مهم ترین مانع بر سر راه جذب سرمایه گذار است.

مقررات دست و پا گیر مهم ترین مانع بر سر راه جذب سرمایه گذار

به گزارش قدس آنلاین، محسن شریعتی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین «نمایشگاه  فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری» که در نمایشگاه بین المللی  مشهد برگزار شد، اظهار کرد: : مشکلات عمده ای که بر سر راه جذب سرمایه وجود دارد، مقررات دست و پاگیر سازمان ها، ارگان ها و نهادها است که حل و فصل این مساله عزم ملی می طلبد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اظهار کرد: هر چند که شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در اصلاح قوانین مخل کسب و کار بسیار مطلوب عمل کرده است اما هنوز در حوزه تفویض اختیار و واگذاری ها با مشکل مواجه هستیم. به طور مثال در بحث واگذاری زمین در سطوح کلان سرمایه گذاری نیازمند مصوبات دولتی می طلبد که حل این مساله علاوه بر دشواری، زمان بر نیز خواهد بود.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین هدف های برگزاری این نمایشگاه، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و به روز رسانی اطلاعات آنان از اولویت های سرمایه گذاری در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد عنوان کرد: علاوه بر این برگزاری این نمایشگاه در  ارتقاء کیفی خدمات نیز در سطح شهر مشهد به عنوان شهر پیشرو در حوزه سرمایه گذاری مثمرثمر خواهد بود. آن چه که مسلم است، تاثیرات برگزاری این نمایشگاه قطعا آنی نخواهد بود و تاثیرات آن در دوره چند ساله مشهود خواهد بود.
شریعتی یادآور شد: همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها برای جذب سرمایه گذار به کلانشهر مشهد و استان بسیار مطلوب است حال با توجه به آن که شهردار مشهد نیز یکی از اعضای کمیسیون سرمایه گذاری استانداری است این مهم فرصتی را برای مجموعه شهری به وجود آورده تا امورات مالی پروژه ها سریع تر مورد حل و فصل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سند جامع شناسایی فرصت های سرمایه گذاری آماده شده است و کار جدیدی است که در شهر انجام شده است، تصریح کرد: بحث تحریم ها بر انتقال سرمایه به کلانشهر مشهد تاثیرگذار بوده است اما مجموعه هایی هستند که با دور زدن تحریم ها در حوزه های زیرساختی شهری سرمایه گذاری کرده اند.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فرصت هایی که در حال حاضر در مجموعه شهری معرفی شده است، فرصت های بسیار مناسب و بکری است که با رویکرد جدید شهری مطابقت بسیار دارد. به طور مثال ایجاد مراکز تفریحی سرپوشیده یکی از نیازهای شهری و از جمله فرصت های سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران باید به سمت این پتانسیل ها حرکت کنند. لذا فارغ از سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و ایجاد مراکز اقامتی باید به این مقوله نیز توجه کافی معطوف شود.
شریعتی یادآور شد: ایجاد فضاهای خدماتی، احداث جایگاه سوخت و بنگاه های الکترونیکی از جمله پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در مشهد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.