کرمان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری یک مدیر بیمه‌ در این استان به اتهام اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهم قبل از خروج از کشور توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریالی شرکت بیمه در کرمان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین؛ دادخدا سالاری روز چهارشنبه بااعلام این خبر افزود: با ورود به موقع دادستانی کرمان و سازمان بازرسی و در راستای جلوگیری از خسارت های غیرقابل جبران به صنعت بیمه  تمام اموال، املاک مدیر بیمه ای متخلف در کرمان توقیف و حساب های بانکی متهم مسدود شد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد: با تمهیدات بعمل آمده از سوی دستگاه قضائی و شرکت بیمه ای مربوطه، جای هیچگونه نگرانی برای بیمه گذاران نیست و تعهدات طبق قرارداد انجام خواهد گرفت.

سالاری در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول گزارشی به اداره کل بازرسی استان کرمان مبنی بر اینکه یکی از مدیران بیمه ای وجوه ماخوذه بابت حق بیمه را به حساب شخصی خود واریز می کند، اداره کل بازرسی با اعزام کارشناسان ذیربط رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد متخلف ۲۲۰ میلیارد ریال از حق بیمه های دریافتی را به حساب شخصی خود واریز و با بخشی از این وجوه اقدام به خرید املاک و مستغلات و خرید خودرو در داخل و خارج کشور کرده است.
دادستان کرمان عنوان کرد: بلافاصله این پرونده به بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ارجاع شد و با توجه به اینکه متهم در حال تدارک خروج از کشور بود با احکام و دستورات قضائی، توسط سازمان اطلاعات سپاه این استان دستگیر شد.
سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع امر تحقیقات و تکمیل دلائل انجام پذیرفت و در خلال تحقیقات مشخص شد متهم، قبل از اخذ قرارداد با یکی از شرکت های خودروسازی، مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال حق بیمه را بجای واریز به حساب شرکت بیمه به حساب شخصی خود واریز می کرده است. 

دادستان کرمان ادامه داد: متهم با بخشی از این وجوه و با همکاری خانمی اهل گرجستان، اقدام به اجاره تملک یک هتل در این کشور کرده است.

وی افزود: متهم بخش دیگری از وجوه را صرف خرید خودرو، املاک، سهام شرکت ها از طریق بورس کرده است.

سالاری بیان کرد: متهم برای عدم توقیف املاک خریداری شده، اسناد اموال و املاک را بنام بستگان و نزدیکان منتقل و معاملات را به صورت صوری تنظیم می کرده است.

دادستان کرمان گفت: با تلاش های سازمان بازرسی و اطلاعات سپاه تاکنون ۶ دستگاه انواع خودروی لوکس و گرانقیمت خارجی از قبیل لندکروزر، پرادو، هیوندا و تعدادی ملک گران قیمت در نقاط مختلف شهر کرمان توقیف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.