ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز به طور کامل برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌های این هفته استقلال میزبان شهرخودرو است، پرسپولیس به میهمانی ذوب‌آهن در اصفهان می‌رود و سپاهان در قائمشهر با نساجی دیدار می‌کند.

تسویه حساب‌های شخصی در بزنگاه لیگ


حمید رضا خداشناس/

 ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز به طور کامل برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌های این هفته استقلال میزبان شهرخودرو است، پرسپولیس به میهمانی ذوب‌آهن در اصفهان می‌رود و سپاهان در قائمشهر با نساجی دیدار می‌کند.

*چالش 6 امتیازی استرا- یحیی

بی‌گمان حساس‌ترین بازی این هفته عصر امروز و از ساعت 15 با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی بین استقلال و شهرخودرو برگزار می‌شود. تقابل تیم‌های اول و دوم جدول در حالی که  هر دو تیم از شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند بر حساست این بازی می‌افزاید. یحیی گل‌محمدی و یارانش در حالی پای به میدان می‌گذارند که باید با یکی از آماده‌ترین استقلال‌های ادوار لیگ برتر بازی کنند. شهر خودرویی‌ها در دو هفته اخیر نتیجه خوبی کسب نکردند و مطمئناً برای گرفتن امتیاز مقابل استقلال به میدان خواهند رفت. آن‌ها نمی‌خواهند سومین باخت پیاپی‌شان را مقابل استقلال بدست آورند، بنابراین باید شاهد یک بازی زیبا باشیم، اگر چه این روزها هیچ تیمی جلودار استقلال نیست و این تیم که به هماهنگی کامل رسیده، حتی زمانی که از حریف عقب می‌افتد، به راحتی می‌تواند به پیروزی دست یابد. شاگردان استراماچونی با پیروزی در این بازی خانگی می‌توانند حداقل جایگاه شهرخودرو را در رده دوم بگیرند و اگر کمی خوش شانس باشند و نساجی بتواند سپاهان را متوقف کند به صدر جدول صعود کنند و این موضوع برای شاگردان یحیی هم صدق می‌کند و باید دید کدام تیم برنده این جدال 6 امتیازی است.

*تقابل رکورددارکلین شیت با بهترین خط حمله لیگ

اما این مسابقه به جز حساسیت‌های جدول رده‌بندی، جذابیت خاص دیگری دارد و آن رویارویی مهدی رحمتی با تیم سابق خود است. رحمتی که رکورددار کلین‌شیت و بیشترین تعداد بازی در تاریخ لیگ برتر است بیشتر دوران بازیگری خود را در استقلال سپری کرده است. مهدی رحمتی در پایان فصل گذشته از جمع آبی‌پوشان جدا شد. او پس از جنجالی که بر سر پنالتی از دست رفته دربی به پا شد فرصت بازی پیدا نکرد و پایان خوشی برای حضور پرافتخار مرد شماره یک آبی‌پوشان در تیم محبوبش رقم نخورد. حال این بازیکن انگیزه مضاعفی برای مصاف با تیم سابق خود دارد. از دیگر نکات جالب این بازی تقابل حسینی و رحمتی است. حسین حسینی که پس از چندین سال رقابت موفق شد به تنهایی دروازه‌بان شماره یک استقلال باشد دو بار در یک بازی مقابل رحمتی قرار گرفته که هر دو مرتبه حسینی بازنده بوده و رحمتی کلین‌شیت کرده است. از بخت بد رحمتی، خط حمله استقلال در آرمانی‌ترین شرایط ممکن به مصاف شهرخودرو خواهد رفت. مهدی قائدی و شیخ دیاباته با 6 و پنج گل جزو بهترین گلزنان این فصل هستند. استقلال با 25 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد. مهدی رحمتی در 6 هفته گذشته فقط یک گل خورده است ولی کار سختی برای کلین‌شیت در این بازی دارد.

* گل‌محمدی: هدف ما سه امتیاز دیدار مقابل استقلال است

یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار کرد: یکی از بازی‌های خوب لیگ را در پیش داریم، چون هر دو تیم فوتبال روی زمین و رو به جلو انجام می‌دهند. وی در ادامه افزود: استقلال تیم جوانی شده و روند خوبی را پیش گرفته است. آن‌ها یکی از تیم‌هایی هستند که فوتبال خیلی خوب و جذابی را ارائه می‌کنند. من به استراماچونی به خاطر نوع فوتبالی که تیمش ارائه می‌کند، تبریک می‌گویم. سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو تصریح کرد: تیم ما با انگیزه است و می‌خواهیم با امتیاز از زمین خارج شویم. با صحبت‌هایی که با بازیکنان انجام داده‌ایم و با آنالیزی روی تیم استقلال داشته‌ایم، با شناخت خوبی وارد زمین می‌شویم. هدف ما گرفتن سه امتیاز و پیروزی است. امیدوارم شاهد فوتبال خوبی باشیم.

*کالدرون طلسم 9 ساله را می‌شکند؟

در یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته سیزدهم لیگ برتر پرسپولیس تهران در اصفهان میزبان ذوب آهن است. تقابل منصوریان و پرسپولیس با توجه به سابقه استقلالی سرمربی ذوب آهن می‌تواند جذابیت‌های خاصی داشته باشد. از این رو ذوبی‌ها برای اینکه از شرایط نامتعارف خود در پایین جدول فاصله بگیرند نیاز به کسب امتیاز از مصاف با سرخ‌پوشان پایتخت دارد. البته که جایگاه گابریل کالدرون هم در پرسپولیس مستحکم نیست و خوب می‌داند که باید در این بازی نتیجه مطلوبی بدست آورد. در چنین شرایطی اما یک آمار عجیب درباره بازی ذوب آهن و پرسپولیس در فولاد شهر وجود دارد. شاید جالب باشد که بدانید سرخ‌پوشان پایتخت نزدیک به 9 سال است در فولادشهر به برد نرسیده اند. آخرین بار پرسپولیس سال 1390 با هدایت علی دایی موفق شد ذوب آهن را در فولادشهر شکست بدهد و حالا نزدیک 9 سال  از آن بازی می‌گذرد. پرسپولیس حتی در دوران اوج خود با برانکو ایوانکوویچ نیز نتوانست ذوب آهن را در خانه مغلوب کند و به نوعی می‌توان گفت کالدرون و شاگردانش یک هدف بزرگ را برای شکستن طلسم 9 ساله در سر می‌پرورانند. اما نباید فراموش کرد منصوریان آمار خوبی را در تقابل با پرسپولیس در تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را برعهده داشته، دارد. سرمربی ذوب‌آهن به عنوان  سرمربی 9 بار در لیگ برتر مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته است. در این 9 بازی سه بار به پیروزی رسیده، دو بار شکست خورده و چهار جدال منصوریان و پرسپولیس هم به تساوی انجامیده است. حال باید دید دهمین جدال کاپیتان و سرمربی سابق استقلال تهران با سرخ‌پوشان پایتخت چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

* پنجشنبه - 14 آذر98

استقلال تهران – شهر خودرو ساعت 15

تراکتورسازی تبریز – شاهین شهرداری بوشهر

گل‌گهر سیرجان – نفت مسجدسلیمان

نساجی مازندران – فولاد مبارکه سپاهان

صنعت نفت آبادان – پیکان تهران

ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس ساعت 17:30

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.