همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به سهمیه‎بندی بنزین به طور قطع استقبال مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری افزایش خواهد یافت که باید متناسب با آن، خدمات‎دهی به شهروندان هم ارتقا یابد.

خدمات حمل‌ونقل عمومی شهری ارتقا یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری یکی از سیاست‌های اصلی شورای شهر همدان در راستای کاهش آلاینده‌ها و کمک به پاکیزگی آب و هوای این شهر است.

گردان افزود: خودروهای اتوبوس درون‌شهری بیشترین جابه‌جایی حمل‌ونقل عمومی شهروندان همدانی را برعهده دارند که متأسفانه نسبت به سال‌ ۹۶ با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

وی بیان کرد:  با توجه به اینکه تا سال ۹۶، ۴۵ دستگاه اتوبوس خریداری و ۳۰ دستگاه نیز بازسازی شد؛ در مجموع در سال ۹۶، ۲۱۰ دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر خدمات‌دهی داشتند که در حال حاضر این آمار به ۱۷۵ دستگاه کاهش یافته است.

رئیس شورای شهر همدان همچنین گفت: مدیریت‌‎شهری باید نسبت به خودروهای اتوبوس‌ که امکان بازسازی دارند، اقدامات لازم را انجام دهد و در حال حاضر بر اساس نیاز شهروندان همدانی، فعال بودن ۲۵۰ خودرو اتوبوس‌های درون‌شهری ضروری است.

وی افزود: این کمیسیون علاوه بر درخواست مجدد از دولت مبنی بر اجرای قوانین زیست‌محیطی از جمله قوانین حمایت از توسعه ناوگان حمل‎ونقل انبوه‌بر، هوای پاک، هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل ماده ۲۳ و همچنین توسعه و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی، همچنان بر آموزش فرهنگی شهروندان در حوزه ترافیک با یک متولی مشخص برای کاهش خسارات معضل ترافیک، تصریح می‌ورزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.