همدان- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان گفت : کلیه دستگاه های اجرایی و مسئول، دامپزشکی را در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری آنفلولانزای پرندگان در استان همراهی کنند.

ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلولانزا پرندگان در استانداری همدان تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزا با حضور دکتر نادری فر، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان، مدیران و اعضای ستاد در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی، امنیتی استانداری استان همدان برگزار شد.

دکترنادری فر در این جلسه از زحمات و برنامه های کنترلی مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: کلیه دستگاه های اجرایی و مسئول در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزا باید دامپزشکی را در جلوگیری از ورود بیماری به استان همراهی کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان اظهار کرد: یکی از راهکارهای بسیار موثر در این زمینه، برگزاری ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جهت همکاری سایر دستگاهها و آمادگی جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری می باشد.

وی از کلیه فرمانداران خواست تا در اولین فرصت جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزا پرندگان را در شهرستان خود تشکیل دهند و برنامه ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

نادری فر از نیروی انتظامی استان خواست تا از تردد ماشین های دوره گرد فروش پرنگان بومی و ماشین های حمل کود و نهاده های دامی بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری نماید و و در صورت مشاهده این گونه خودرو ها آنها را متوقف و با هماهنگی دامپزشکی استان به مراجع قضایی معرفی کنند.

دکتر محمودرضا رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان نیز مبارزه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری در استان را از لحاظ اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت دانست و گفت: سالانه حدود ۲۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام می گیرد که در تامین غذای استان همدان و استان های دیگر نقش مهمی دارد.

وی به نقش صادرات در این صنعت اشاره کرد و افزود: در صورت بروز بیماری در استان صادرات اینگونه محصولات قطع و از لحاظ اقتصادی تولیدکنندگان دچار خسارات زیادی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.