مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی گفت: در روز دانشجو باید به مسائل و دغدغه های اصلی دانشجویان به دوراز رفتارهای تشریفاتی و تبلیغاتی توجه اساسی شود.

دغدغه های اصلی دانشجویان مورد بی توجهی قرار گرفته است/روز دانشجو نباید تشریفاتی و تبلیغاتی  باشد

عباس شیخ الاسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دانشجویان در شرایط کنونی دچار سرخوردگی و بی انگیزگی شده اند.

وی با بیان اینکه در روز دانشجو باید به مسائل و دغدغه های اصلی دانشجویان توجه شود و  از رفتارهای تشریفاتی در این روز دوری شود،  تصریح کرد: دلیل اصلی بی انگیزگی دانشجویان مسائل اجتماعی ، اقتصادی و  شغلی است به طوری که نسبت به اینده شغلی خود دچار تیرگی شده اند.

شیخ الاسلامی افزود: همچنین   دانشجویان به استناد قانون اساسی برای خود حق اعتراض و انتقاد قائل هستند اما در عمل با نقض این حق خود مواجه می شوند و یک نوع ابهام در این موضوع وجود دارد از این رو باید حاکمیت مرز بین حق دانشجو در اعتراض و انتقاد و اغتشاش را تعیین کند و امیدواری را در دانشجو در این زمینه فراهم کند.  

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی ادامه داد: موضوع دیگری که دانشگاه ها و دانشجویان با ان مواجه هستند این است که دانشگاه ها سطح بندی نشده است این درحالی است که شهریه ها در همه دانشگاه ها به یک میزان است و فرقی بین دانشگاهی که در یک منزل مسکونی به ارائه خدمات آموزشی می پردازد با دانشگاهی که از بهترین امکانات برخوردار است وجود ندارد .

وی تصریح کرد: از طرفی در موضوع آموزش عالی سیاست گذاری درستی صورت نگرفته است و بدون برنامه ریزی درست و در نظرگرفتن نیاز جامعه، دانشجو  در کشور جذب شده است که نیاز به بازنگری در این زمینه احساس می شود تا این امیدواری در دانشجو ایجاد شود که در رشته ای که به تحصیل می پردازد مورد نیاز واقعی جامعه است و پس از کسب مدرک تحیلی در بازار کار جذب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.