همدان _ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همچنان که تجار و بازرگانان ایرانی در جنگ تحمیلی حمایت کاملی از کشور انجام دادند در جنگ تحریمی هم باید با همین نگاه انقلابی حضور داشته باشند.

 جنگ تحمیلی یا تحریمی تفاوتی ندارد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید زاد بوم شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان همدان، اظهار کرد: اکنون در نظام صادراتی ایران موضوعی به نام پیمان سپاری نداریم شاید در گذشته مسئولان وقت چنین تصمیمی برای مدیریت صادرات گرفته باشند اکنون صادرکنندگان باید ۵۰ درصداز  ارز صادرات را در سامانه نیما، ۲۰ درصد را نقدی و ۳۰ درصد را هم برای واردات استفاده کنند.
 وی ادامه داد: البته این موضوع را قبول داریم که برخی کالا مانند محصولات کشاورزی باید به سرعت صادر شود برای آن هم تدابیری را در نظر گرفتیم که دراین حوزه مشکلی ایجاد نشود.
 رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: امروز آوردن ارز به کشور به معنای عمل به خواسته رهبری و کمک به ساختار اقتصادی کشور است در ساختار اقتصادی کشور هم ایرادهای وجود دارد که از قبل وجود داشته است و باید برطرف شود.
 زاد بوم بیان کرد: در حوزه حمایت از صادرات برنامه حمایت از نشان‌های تجاری است و برنامه‌ای برای حمایت از  صادرات چمدانی یا خرد و ناشناخته در کشور نداریم پس صادرکنندگان باید به این موضوع بیش از گذشته اهمیت بدهند. در کشورهای همجوار ظرفیت بالایی برای صادرات وجود دارد که صادرکنندگان باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.
 در بخش دیگر این مراسم علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی استان همدان نیز گفت: وضعیت اقتصادی کشور برای تولیدکنندگان اصلا مناسب نیست و اگر شرایط جنگی اقتصادی در کشور به دلیل تحریم ایجاد شده است بر مبنای آن هم باید برای  تولید، اقتصاد و صادرکنندگان  بخش خصوصی تدابیر خاص و برنامه ریزی شده داشته باشد تا صادرکننده با مشکل مواجه نشود.
 وی ادامه داد: دولت برای اداره کشور ۲ راه حل خارج از درآمد نفت دارد یکی مالیات و دیگری صادرات غیرنفتی است که  اگر با این روش برنامه ریزی برای اقتصاد کشور پیش برویم نه تنها به اهداف مودر نظر رهبری نخواهیم رسید بلکه مشکلات بیشتری هم ایجاد خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان، افزود: اکنون در وضعیت فعلی ۱۰ الی ۱۲ درصد افت صادراتی داشتیم در استان همدان هم وضعیت صادرات همین طور است و تفاوتی ندارد.
 در پایان این مراسم از ۱۳ صادرکننده برگزیده و برتر استان در بخش های مختلف با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.