وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس رضوی درراستای کمک به حوزه زیارت در ۳۰ محور هستیم.

تفاهم نامه وزارت ارشاد با آستان قدس رضوی در حوزه زیارت

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی در جلسه کارگروه ملی زیارت که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زیارت و آستان‌های مقدس امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ(ع)، سرمایه مادی و معنوی ایران اسلامی به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت ارزشمند به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف و امور خیریه در بقاع متبرکه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های خود، خدمات و زیرساخت‌های بهتری برای زائرین در حوزه زیارت تعریف کند؛ در این راستا خیرین و واقفان می‌توانند به زائران معلول و بانوان زائری که سرپرست خانواده هستند، خدمت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند ایجاد نهضت وقف و امور خیریه در حوزه زیارت هستیم، تصریح کرد: این امر مهم با کمک کارگروه ملی زیارت تحقق پیدا خواهد کرد.
صالحی با اشاره به وجود ظرفیت زائران غیر ایرانی، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون شیعه و یک میلیارد نفر مسلمان محب اهل بیت در دنیا وجود دارد که می‌توانیم این مقدار زائر را با برنامه‌ریزی جذب کنیم.
وی در خصوص اقتصاد زیارت و وسعت فضای آن، افزود: اقدامی همچون راه‌اندازی خیابان‌های فرهنگ‌وهنر به رونق اقتصاد زیارت کمک می‌کند، به طور مثال اخیرا گذر فرهنگ و هنر مشهد در قالب ۷۰ غرفه افتتاح شد که این مهم در حوزه سوغات زائر هم تاثیرگذار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حوزه‌های فرهنگی، هنری و دینی محور فعالیت‌های در دست اقدام این وزارتخانه است، تاکید کرد: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس رضوی هستیم که در ۳۰ محور به حوزه زیارت کمک می‌کند.
در بخشی از این جلسه، تولیت آستان شاهچراغ شیراز اظهار کرد: در استان فارس جاذبه‌های گردشگری فراوانی نظیر آرامگاه حافظ، سعدی و تخت جمشید وجود دارد و نیاز است با وجود این جاذبه‌ها زمینه حضور بیشتر گردشگران را در این استان فراهم کنیم.
آیت‌الله سید علی اصفر دستغیب با اشاره به ظرفیت عظیم حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و آستان شاهچراغ، افزود: ظرفیت‌های موجود در این اماکن مقدسه برای پیشبرد اهداف اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم مبانی اعتقادی آحاد مردم و شکوفایی فرهنگ اسلامی امری مهم و تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.