استاندار خراسان رضوی گفت: فضای این استان در راستای تامین منافع مردم به سمت تعامل تغییر پیدا کرده است.

رویکرد خراسان رضوی به سمت تعامل تغییر پیدا کرده است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با جمعی از سفرای جمهوری اسلامی ایران که در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان رضوی مغناطیسی به نام امام رضا(ع) وجود دارد که همه انسان‌ها را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کند و همه از آن متنعم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی علی‌رغم میلیاردها تومان هزینه، کشور نتیجه عکس گرفته‌ است، بیان کرد: بر این اساس جامعه روستایی ۷۴ درصدی کشور به نزدیک ۲۶ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته و بخشی از آن‌ها به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند.
استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی در خصوص مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، گفت: در چهل سال گذشته دلایل مختلفی از جمله تمرکزگرایی، بروکراسی اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، نزاع‌های سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزه‌های دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، قوانین و مقررات مزاحم و عدم تناسب اختیارات و وظایف با مسئولیت‌ها مانع توسعه و پیشرفت کشور شده است.
وی با تاکید بر این که در خراسان رضوی فضا به سمت تعامل تغییر پیدا کرده است، افزود: در صورت وحدت و تعامل است که اتفاقات مثبتی را در استان و بلکه کشور شاهد خواهیم بود و توسعه پایدار نمایان خواهد شد.
رزم‌حسینی با بیان اینکه همه باید در امر توسعه مشارکت کنند، ادامه داد: به عنوان مثال در زمان اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استان کرمان صندوق‎‌های خرد روستایی متشکل از پول‌های اندک ۴۸ هزار نفر از مردم  قلعه گنج و بخشی از اعتبارات بنیاد مستضعفان تشکیل شد که آثار قابل توجهی در این شهرستان به جای گذاشت.
استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، ۱۴۲ معین مسئولیت توسعه شهرستان‌های استان را پذیرفته‌اند که ۹۸ درصد این شرکت‌ها از بخشی خصوصی هستند. در این راستا سعی شده است از منابع داخلی و بخشی از سرمایه‌ ایرانی‌های خارج از کشور استفاده شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم ۱۵ درصدی استان‌ها از بودجه ملی، خاطرنشان کرد: از این ۱۵ درصدی که به استان‌ها اختصاص می‌یابد فقط اختیار سه درصد آن به استاندار سپرده شده است. 
گفتنی است در این دیدار نزدیک ۳۰ سفیر  کشورمان در نقاط مختلف دنیا حضور داشتند که تعدادی از آن‌ها به بیان نقطه نظرات خود با استاندار خراسان رضوی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.