معاون وزیر راه و شهرسازی از حمایت ۱۰۰ درصدی خود جهت راه اندازی سازمان باز آفرینی و تشکیل دفاتر تسهیل گری در شهر مشهد توسط شهرداری خبر داد.

 لزوم اجرای پروژه های جدید برای رفع نیازهای زائران و مجاوران در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد پژمان گفت: در حال حاضر، مهمترین موضوع در دستور کار دولتمردان، رونق بخشی به اقتصاد کشور است، زیرا فشار دشمن، برای به رکود رساندن فعالیت های اقتصادی ماست که مشکلات زیادی در حوزه های مختلف ایجاد کرده است و ما باید این فضا را به هم بزنیم.

وی افزود: بخش مسکن و ساختمان، کمترین وابستگی را به بیرون کشور دارد و رونق بخشی و تحرک دادن به آن راحت تر است، اشتغال بالایی هم در این بخش بکار گیری شده است پس باید این عرصه را بیش از گذشته فعال کرده و به کمک اقتصاد کشور بیاوریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه قبلا بخش ساختمان و مسکن یک سوم سهم اقتصاد کشور را عهده دار بود که می توان این سهم را در این شرایط افزایش داد، در مورد بافت های فرسوده گفت: مخاطرات و کمبودهای رفاهی که متوجه ساکنین بافت های فرسوده است ایجاب می کند که ظرفیت ها را برای نوسازی بسیج نماییم. دولت اقدامات ویژه ای را در این حوزه ارائه نموده است که با اقدامات مدیریت شهری، تکمیل شده است، از تخفیف تا ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه های ساختمانی گرفته تا تسهیلات بانکی ارزان قیمت و انشعابات.

پژمان در مورد انتظارات سرمایه گذاران بخش خصوصی از مدیریت شهری نیز بیان داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی انتظار دارند بروکراسی اداری موجود برای انجام مراحل توافقات، وجود نداشته باشد و در مرحله بعد هم، با تغییر مدیریت ها، قراردادهای آنها محترم شمرده شده و با ناملایمات و نا امنی مواجه نشوند.

معاون وزیرراه وشهرسازی ادامه داد: در انتها نیز سرمایه گذاران انتظار دارند در تعریف پروژه ها و محاسبات مالی آن، دغدغه های سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.

پژمان در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست محوری ما این است که همه کارها از جمله باز آفرینی شهری، از تکالیف مدیریت شهری بوده و دولت در این حوزه سیاست گذاری می کند، تصریح کرد: راه اندازی سازمان باز آفرینی و تشکیل دفاتر تسهیل گری در مشهدبه صورت  ۱۰۰ درصد مورد حمایت ما بوده و نباید اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه دخالت کند، اگر هم مغایرتی در اداره کل راه و شهرسازی برای این موضوع باشد، متذکر خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، دولت، سرمایه و سود سرمایه گذاران خارجی را که در پروژه های مختلف کشور سرمایه گذاری می کنند، تضمین می کند.

پژمان گفت: مشهد ظرفیت و پتانسیل های بالایی برای انجام‌ پروژه های جدید سرمایه گذاری در حوزه های مختلف مانند فرودگاهی، قطار، مترو، حمل و نقل عمومی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و ..دارد، زیرا در حال حاضر همه نیازهای زائران و مجاوران، با پروژه های اجرا شده برطرف نشده است و جای کار بسیاری برای ورود سرمایه گذاران باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.