فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت بازدارندگی هوانیروز بسیار برجسته است و از سوی دیگر در تسلیحات هوشمند نیز وضعیت بسیار مناسبی داریم و سامانه‌های دید در شب نیز سبب شده در هر ساعت که بخواهیم پرواز کنیم.

در تجهیزات هوشمند وضعیت مناسبی داریم/ قدرت بازدارندگی هوانیروز زبانزد است

به گزارش قدس آنلاین، امیر یوسف قربانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: شهید کشوری جزو شهدای شاخص و برجسته هوانیروز است و امروز نیز اگر امنیت کشور و جامعه به خطر افتد امثال شهید کشوری‌ها آماده شهادت و جهاد و دفاع از ولایت هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هوانیروز نقش بارز و برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد و زمانی که رژیم پهلوی اعلام کرد که بالگردها باید علیه مردم عملیات صورت دهند مهندسان و فرماندهان هوانیروز بالگردها را زمین‌گیر کردند.

امیر قربانی با اشاره به اینکه خلبانان هوانیروز پیش از انقلاب اسلامی اعلامیه‌های مردمی را به دست امام راحل در نجف می‌رساندند بیان کرد: هوانیروز در دوران دفاع مقدس نیز بسیار فعال بود و این در حالی بود که هواپیماهای دشمن نقاط بی‌دفاع ما را هدف قرار داده بودند و متقابلا هوانیروز ارتش نیز طی عملیات‌هایی، ۴۰ تانک دشمن را نابود کرد.

وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس، ۵۰۰ هزار ساعت پرواز مفید از سوی هوانیروز صورت گرفت و بیش از ۲۸۰ نیروی هوانیروز در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس شهید شدند و در جریان عملیات مرصاد نیز هوانیروز موفق شد منافقین را نابود کند.

وی با اشاره به خودکفایی هوانیروز ارتش بیان کرد: قدرت بازدارندگی هوانیروز بسیار برجسته است و از سوی دیگر در تسلیحات هوشمند نیز وضعیت بسیار مناسبی داریم و سامانه‌های دید در شب نیز سبب شده در هر ساعت که بخواهیم پرواز کنیم.

امیر قربانی با اشاره به انجام رسالت‌های مردمی و اجتماعی از سوی هوانیروز در کنار اقدامات دفاعی و امنیتی اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه و همچنین در سیلاب‌های ابتدای سال حضور هوانیروز کم‌نظیر بود.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی در ۱۷ استان کشور بیان کرد: مردم از باورهای خود دست نمی‌کشند و پای نظام و انقلاب هستند و نیروهای انقلابی نیز قطعا اجازه نخواهند داد دشمنان کوچک‌ترین طمع و تعرضی به کشور داشته باشند و امروز هوانیروز نیز آماده‌ترین و قدرتمندترین نیرو در نوع خود در خاورمیانه است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.