رئیس هیات اجرایی اتاق بازرگانی نیشابور گفت: در شرایطی که دچار تحریم‌های ناجوانمردانه خارجی هستیم صادرکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند.

صادر کنندگان در شرایط تحریم‌ فرماندهان جنگ اقتصادی هستند

به گزارش قدس آنلاین ، سیدحسین احمدی سلیمانی در جلسه تقدیر از واحدهای صنعتی صادرکننده برتر نیشابور با حضور خبرنگاران افزود: کاهش ارزش پول ملی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن زمینه مناسبی برای شرکت‌های صادرات محور بوجود آورده که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان به خوبی از این فرصت بهره‌ برد.

وی اظهار داشت: نیشابور در صنایع مرتبط برق مانند تولید کلید، پریز، سیم وکابل دارای جایگاه ویژه ای در کشور است و تحریم‌ها در شرایط کنونی هیچ گونه منعی برای صنعت سیم‌ و کابل ایجاد نکرده زیرا منابع و مواد اولیه آن در داخل کشور در دسترس است..

احمدی سلیمانی بیان کرد: با وجود اینکه امسال در بخش صادرکنندگان نمونه تنها یک سهم در بخش سیم و کابل وجود داشت اما شرکت افلاک الکتریک در نیشابور موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی شد که نشان‌دهنده ظرفیت‌های موجود در این شهرستان است.

مدیر عامل شرکت افلاک الکتریک خراسان در این جلسه گفت: با وجود افزایش سه تا چهار برابری هزینه مواد اولیه اما سقف اعتباری بانک‌ها افزایشی نداشته است.

حسین‌محمدیان افزود: برای دریافت اعتبارات بانکی درخواست وثیقه ارزنده شهری و توثیق وثیقه نقدی توسط بانک ها از بزرگترین مشکلات واحدهای صنعتی است.

وی اظهار داشت: دستورالعمل‌های بانک مرکزی مبنی بر الزام به بازگشت ارزی برای واحدهای صادر کننده از دیگر مشکلات این واحد صنعتی است در صورتی‌که در واقع ارزی در کار نیست و کلیه تبادلات با افغانستان از طریق صرافی‌ها و با ریال انجام می‌گیرد. 

محمدیان بیان کرد: امروز با وجود اینکه در افغانستان با رقبایی مانند چین، ترکیه، عربستان و اردن رقابت بسیار تنگاتنگی داریم اما توانسته‌ایم سهم قابل توجهی از بازار افغانستان را به خود اختصاص داده و سال گذشته حتی به ترکیه هم صادرات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: سیستم دولتی به مشورت با بخش خصوصی اعتقاد ندارد و به همین خاطر چارچوب‌های نامناسبی را تعریف می‌کند هرچند شرایط امروز بسیار سخت است ولی امیدواریم و باید راه صادرات هموار شود.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.