به همت خیرین مراسم افتتاحیه رسمی و بهره برداری از خانه فرزندان امام علی(ع) برگزار شد.

خانه فرزندان امام علی(ع) در نیشابور افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا پور یوسف ، در آیین افتتاحیه رسمی و بهره برداری از ساختمان جدید خانه فرزندان امام علی(ع) به همت خیرین نیشابوری گفت: باید این بچه ها را برای زندگی آماده و تربیت کنیم به آنها عزت نفس و راه رسم زندگی بیاموزیم تا انسان هایی توسعه یافته و خوب به جامعه تحویل بدهیم. 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: باید تلاش کنیم تا با این بنای چشم نواز و هیات اندیشمند، شهروندانی درجه یک داشته باشیم تا در شهر نیشابور، شهر مردمان نیکوکار شاهد اتفاقات هرچه بهتر باشیم. 

وی اظهار داشت: تعداد۲۷۰ مؤسسه خیریه در استان فعال می‌باشند و از ابتدای امسال در مؤسسات خیریه رشد کمی نداشتیم اما در بُعد کیفی مؤسسه ها رشد زیادی داشتیم منتها در جهت تأسیس مراکز غیردولتی در سالجاری حدود ۲۰۰ مرکز غیر دولتی در استان تأسیس شده است. 

وی اعلام کرد: در استان خراسان ۴۷۰ هزار نفر با اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد حدود ۲۰ درصد به طور مستقیم از خیریه خدمات دریافت می‌کنند. 

پوریوسف با اشاره به کمک های نقدی و غیرنقدی چنین بیان داشت: در ۸ ماه اول امسال بهزیستی حدود ۶۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی و خدمات در حوزه دولتی و خیریه ها دریافت نموده است. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد اعتبار دولتی را جذب کرده ایم که در سالجاری ١۴ درصد رشد داشته است و خوشبختانه در جذب اعتبارات دولتی وضعیت خوبی داریم. 

نائب رئیس هیات مدیره و خیر نیک اندیش این مؤسسه در حاشیه افتتاح خانه فرزندان امام علی(ع) نیز گفت: این مؤسسه خیریه با هدف سرپرستی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان راه اندازی شده است، امیدواریم بتوانیم از لحاظ زیربنایی در خیریه شاهد پررنگ تر شدن آن در شهرمان باشیم. 

مهندس امیر نیکجو افزود: برای ایجاد ساختمان این مؤسسه خیریه بالغ بر چهل میلیارد ریال هزینه شده است که آمادگی سرپرستی حدود ١٠٠ پسر را در دو گروه بازه سنی ۶ تا ١٢سال و ١٢ تا ١٨ سال بر عهده دارد.

وی اذعان داشت: ساختمان جدید مؤسسه خیریه فرزندان امام علی(ع) با متراژ ١۴٠٠ متر زیربنا در سه طبقه بنا شده است با ٢۵ نفر هیأت امنا و ٧ نفر هیأت مدیره با ٩ پرسنل بصورت شبانه روزی کار مراقبت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست را برعهده دارد.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.