وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در هر استان یک شبکه علمی ایجاد می‌کنیم تا ظرفیت‌های خود آن استان را لحاظ کند و مراکز آموزش عالی نیز در آن استان ماموریت‌گرا می‌شوند.

 مراکز علمی استان‌های کشور «ماموریت‌گرا» می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، منصور غلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شور و هیجانی که دانشجویان و فعالیت آنها دارد بیانگر این است که جوانان ما استعدادهای فراوانی دارند و فارغ از اینکه در کدام نقطه از کشور هستند این ظرفیت آینده‌ساز است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: برنامه‌های حمایتی از دانشجویان از طریق مراکز رشد اعمال می‌شود تا از فناوری‌هایی که عرضه می‌شود و آینده خوبی داشته باشد حمایت شود؛ همچنین پارک‌های فناوری نیز از دانشجویان حمایت می‌کنند و یک حرکت جدی در راستای خودکفایی صورت گرفته و دانشگاه‌ها سهم خود را صورت می‌دهند و امیدواریم صنایع و بخش‌هایی که نیاز به فناوری دارند باید با دانشگاه‌ها مرتبط بگیرند.

غلامی بیان کرد: وضعیت ما به نسبت تاریخچه شروع این قبیل کارها بسیار خوب است و در آینده نزدیک تحولات بزرگی را در این حوزه خواهیم دید.

وی با تبریک روز دانشجو افزود: فضای علمی کشور دارای رشد و بالندگی است و دانشجویان در هر حوزه‌ای که علاقه‌مند هستند زمینه فعالیت را مهیا کرده‌ایم.

وزیر علوم عنوان کرد: در حوزه آموزش عالی، گسترش کمی زیادی را در سال‌های اخیر داشته‌ایم و بنا به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال ساماندهی آموزش عالی هستیم و در هر استان یک شبکه علمی ایجاد می‌کنیم تا ظرفیت‌های خود آن استان را لحاظ کند و مراکز آموزش عالی نیز در آن استان ماموریت‌گرا می‌شوند و ظرفیت‌های محلی مبنای مهمی برای توسعه این مراکز در آینده هستند. آثار گسترش کمی را دولت هزینه زیادی کرده اما هنوز به جایگاه کیفی مطلوب نرسیده و برنامه کیفی‌سازی مراکز آموزش عالی در دستور کار است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.