کاخ سفید طی نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، احتمال مشارکت در جلسات استیضاح ترامپ را زیر سوال برد.

کاخ سفید: در جلسات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان شرکت نمی‌کنیم

قدس آنلاین؛ به نقل از بی‌بی‌سی، کاخ سفید طی نامه‌ای گمانه‌زنی درباره احتمال عدم مشارکت در جلسات استماع پیرامون استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا را که برای هفته آینده تدارک دیده شده است، تقویت کرد.

در این نامه خطاب به کمیته قضایی مجلس نمایندگان، از دموکرات‌ها خواسته شده فوراً به روند تحقیق پیرامون اوکراین گیت خاتمه دهند.

البته این نامه به طور قطع عدم مشارکت کاخ سفید در جلسات استیضاح ر ا تائید نمی‌کند اما به ادعای یک مقام آگاه، دولت ترامپ دلیلی برای مشارکت در یک روند ناعادلانه نمی‌بیند.

گفتنی است در پرونده موسوم به اوکراین‌گیت، ترامپ متهم به تلاش برای واداشتن دولت کی‌یف به تحقیق درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی خود در جریان رقابت ۲۰۲۰ شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا ۲ روز پیش روند تدوین طرح استیضاح ترامپ را آغاز کرد.

اگر بندهای استیضاح در مجلس نمایندگان تصویب و تأیید شود، سنا برای محاکمه ترامپ تشکیل جلسه خواهد داد. سنا در این جلسه تصمیم خواهد گرفت که آیا ترامپ را برکنار کند یا خیر.

در این میان ترامپ در این جدال به پشتیبانی هم حزبی‌هایش دلگرم است. او به دستور پلوسی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان واکنش نشان داد و گفت: آنها همین الان اعلام کردند که می‌خواهند من را بر سر هیچ استیضاح کنند. موضوع خوب این است که جمهوریخواهان هرگز تا این اندازه متحدتر نبوده‌اند. ما پیروز خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.