رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه همدلی، انسجام و همکاری نزدیک بین همه قوا، بزرگترین سرمایه خراسان رضوی است و باید برای حفظ آن تلاش کرد، گفت: رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داده‌اند که اختیارات ویژه‌ای به استاندار خراسان رضوی تفویض شود.

با دستور رئیس جمهور «اختیارات ویژه» به استاندار خراسان رضوی تفویض می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی  که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همیشه نسبت به خراسان رضوی و مشهد مقدس دغدغه داشته‌ایم، نتیجه عملکرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان و اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی، ارتباط نزدیک بین مردم و بخش خصوصی، تعاونی‌ها و دولت است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر نقش با اهمیت مردم در حل مسائل گوناگون، تصریح کرد: در قضایای اخیر کشور، سرویس‌های اطلاعاتی دشمن امکانات خود را به کار گرفته بودند و یک پایگاه فرماندهی برای آشوب‌ها ایجاد کردند، اما با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی اوضاع کنترل شد و ظرف ۴۸ سال این قضایا پایان یافت.
واعظی با اشاره به اینکه در ادامه مردم به صورت میلیونی در سراسر کشور به میدان آمدند، خاطرنشان کرد: هرچند مطالبات مردم سر جای خود قرار دارد اما مردم به نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی عشق می‌ورزند، لذا در مقابل تحرکات دشمن مردم یک پارچه هستند و دیدیم که به میدان آمدند و از نظام خود حمایت کردند.
وی ادامه داد: جنگ اقتصادی پیامدهای آنی و لحظه‌ای ندارد و برخلاف جنگ نظامی، به صورت آرام تاثیرات خود را می گذارد، در این راستا مقام معظم رهبری می فرمایند امروز با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم و باید صفوف خود را فشرده و بر داخل تکیه کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان کرد: در این شرایط باید به بخش خصوصی، مردم و تولید داخل تکیه کنیم، همچنین مشکلات تولید کننده را باید حل کرده و همه امید ما این باشد که در داخل کشور می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.
واعظی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است، یادآور شد: ما باید از همین نقطه وارد عمل شویم و جلوی تحرکات دشمن را بگیریم، لذا باید به گونه ای رفتار کنیم که در داخل کشور به وفور تولید کالا داشته باشیم و اجازه ندهیم گرانی و کمبود کالا وجود داشته باشد.
وی با گریز به این اظهار نظر طرف‌های خارجی در اروپا مبنی بر اینکه فشار حداکثری آمریکا به ایران جواب نداده است، اظهار کرد: در ارتباط با موضوع برجام غیر از چند کشور، رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای عربی منطقه، هیچ کشوری از خروج آمریکا از برجام حمایت نکرد، در این راستا شرکت‌های بزرگ دنیا و بانک ها امروز سهام‌دار آمریکایی داشته و در بازار آمریکا حضوری فعال دارند و از طرفی در حالی که تمام اقتصاد کشورهای بزرگ در دست بخش خصوصی است اما رهبران و دولت‌های گوناگون بارها ابراز کرده‌اند که خواهان ارتباط نه مقطعی بلکه همیشگی با ایران هستند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا «توخالی و شعاری» است، افزود: دولت و نظام در حال تحمل یک فشار خارجی است، لذا برای عبور از مشکلات باید بر داخل تکیه کنیم و همدلی داشته باشیم و همه برای این هدف کار کنیم.
واعظی با اشاره به اینکه واگذاری بنگاه‌ها و املاک دولتی به مردم و بخش خصوصی، یکی از سیاست‌های جدی ما است، تصریح کرد: اعتقاد داریم، دولت باید از بنگاه‌داری و تصدی‌گری خودش را نجات دهد و این سیاستی بوده که در حال دنبال کردن آن هستیم.
وی با تاکید براین نکته مهم که خراسان رضوی ظرفیت‌های عظیمی در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: آقای رزم‌حسینی به عنوان استاندار تمام فکر و هدفش توسعه استان است و در این راستا ایشان اعتقاد دارد که با کار و توسعه «جناح بندی‌ها» کمرنگ خواهد شد، لذا دولت هم از ابتدا به دنبال این مهم بوده و رئیس جمهور هم بارها اعلام کرده‌اند که دولت من فراجناحی است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: با وجود طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و مشارکت ارکان حاکمیت، امروز در خراسان رضوی شاهد تحقق امر توسعه هستیم.
واعظی خواستار شد: توجه بیشتر به مناطق محروم از سوی معین‌های اقتصاد مقاومتی و تشکیل پرونده ویژه برای حاشیه شهر مشهد، موضوعاتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی اکنون یک راهبرد مشخص در اختیار دارد، تصریح کرد: طبق آمار در ۱ سال گذشته برای ۱۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی اشتغال خالص ایجاد شده که این از معدل کشور بالاتر است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری خواستار شد: بخش خصوصی ما مشکل نقدینگی دارد، در این راستا از شبکه بانکی کشور می‌خواهم مشکلات و محدودیت‌های این بخش را در نظر بگیرد و مشکل نقدینگی بخش خصوصی را برطرف کند.
واعظی با اشاره به اهمیت دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان، تبیین کرد: دانشگاه باید بهترین مشاور در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و مشکلات جامعه باشد و همچنین باید بزرگترین حامی برای صنعت و کشاورزی کشور محسوب شود.
وی ایجاد شرکت‌های نامدار دنیا را ثمره ایده‌پردازی نامید و یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان ایران به سرعت در حال رشد هستند، به طور مثال روز گذشته طی بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد مشاهده کردم کاری که در حوزه سلول‌های بنیادی در تهران صورت گرفته به همان سبک ارزشمند در مشهد انجام شده و این فوق‌العاده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه یک بخش همراهی و مشورتی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به دانشگاه‌ها سپرده شده است، امری مهم است.
واعظی با بیان اینکه تامین آب شرب مردم اولویت دولت به شمار می‌رود، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی در شش سال گذشته اقدام ارزنده‌ای انجام داده و از روش‌های نوین آبیاری استفاده می‌کند، لذا این امر مهم باید در کشور گسترش پیدا کند.
وی با اعلام این خبر که شورای عالی آب کشور سهمیه آب خراسان رضوی را تخصیص داده است، افزود: به واسه طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، باید سرمایه‎‌گذاری کنیم تا شاخه‌ای از این خط لوله گرفته شود و برای خراسان رضوی آبرسانی انجام گیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه قانون بودجه ۹۹ تصویب شده و یکشنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه‎ می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد خانوارهای ما در کشور فاقد داشتن خودرو هستند، با طرح افزایش قیمت بنزین بدنبال کمک به طبقه پایین جامعه بودیم.

تفویض اختیارات ویژه به استاندار خراسان رضوی با دستور رئیس جمهور

واعظی ادامه داد: در خصوص امر تفویض اختیارات، آقای رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داده‌اند که اختیارات ویژه‌ای به آقای رزم‌حسینی و دو استاندار دیگر داده شود تا به صورت پایلوت نتیجه‌اش را ببینیم، در این راستا به اعتبار عملکرد گذشته آقای رزم‌حسینی، نگاه مثبتی از سوی وزرا و آقای رئیس جمهورهمواره نسبت به ایشان وجود داشته و در مقابل خواسته‌هایشان تاکنون تمام تلاش تفویض اختیارات صورت گرفته است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پایان تاکید کرد: همه ما باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهیم و در این حوزه کار کنیم چراکه این امر به معنای اشتغالزایی برای کارگر ایرانی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.