رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در تماس تلفنی با تاکید بر لزوم تداوم دیپلماسی با کره شمالی، توافق کردند که سرعت مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره حفظ شود.

رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی بر لزوم دیپلماسی با پیونگ‌یانگ تاکید  کردند

قدس آنلاین؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از برخی اقدامات هشداردهنده از سوی کره شمالی، امروز (شنبه) به صورت تلفنی با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود درباره به کار بردن دیپلماسی با پیونگ‌یانگ صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی با اعلام این خبر، گفت که ترامپ و مون در تماس تلفنی که ۳۰ دقیقه طول کشید، درباره راه‌هایی برای حفظ دیپلماسی با کره شمالی رایزنی کردند.

در بیانیه کره جنوبی آمده است: «رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند وضعیت [شبه‌جزیره کره] وخیم شده و سرعت گفت‌وگوها برای رسیدن به نتایج فوری از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای باید حفظ شود».

رویترز همچنین نوشت که ترامپ و مون بر اجرای منظم این گفت‌وگوها نیز توافق کردند.

این تماس تلفنی بعد از آن انجام شد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز چهارشنبه هفته قبل مجددا سوار بر اسبی سفید، به همراه تعدادی از مسئولان نظامی ارشد این کشور، به جنگل‌های برف گرفته کوه پکتو رفت. این منطقه جایی است که اکثر تصمیم‌گیری‌های مهم رهبر پیونگ‌یانگ بعد از بازدید از این کوه رخ می‌دهد.

به نوشته رویترز، تحلیلگران سیاسی، نشستن مجدد کیم بر یک اسب سفید و سواری کردن در جنگل‌های برف گرفته کوه پکتو و همچنین اجلاس کم‌سابقه حزب حاکم کره شمالی را نشانه‌هایی از آماده‌شدن پیونگ‌یانگ برای اتخاذ موضعی سخت‌تر و درگیرانه‌تر توصیف کردند. (جزئیات بیشتر)

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (۲۳ فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است». 

افزایش تنش‌ها بین کره شمالی و دیگر کشورها در حالی است که واشنگتن و سئول نیز بر سر موضوع باقی ماندن ۲۸ هزار نظامی آمریکایی به اختلاف نظر خورده‌اند. ترامپ چندی پیش گفته بود کره جنوبی باید ۴ میلیارد دلار بیشتر برای هزینه‌های نظامی آمریکا در این کشور پرداخت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.