وزیر اطلاع رسانی یمن اظهارات دیروز وزیر مشاور عربستان درباره امکان حضور انصار الله در آینده سیاسی یمن را در راستای تلاش مذبوحانه سعودی‌ها برای فرار از پیامدهای تلخ شکست در تجاوز نظامی علیه یمن توصیف کرد.

صنعاء: عادل الجبیر کیست که بخواهد برای یمنی‌ها تعیین تکلیف کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یمنی‌ها سخنان روز جمعه عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان درباره آینده سیاسی یمن را دخالت در امور کشورشان برشمردند.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی روز جمعه از امکان رسیدن به آتش‌بس در یمن و امکان مشارکت انصار الله در آینده کشورشان گفت.

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی یمن در صفحه توئیتر خود در پاسخ به «عادل الجبیر» نوشت: از جمله دستمایه‌های تمسخر در جهان موجودی به نام الجبیر است که سعی می‌کند استخوان‌های درهم شکسته و پراکنده سعودی طی پنج سال گذشته توسط قهرمانان یمنی را ترمیم کند.

به گزارش وبگاه خبری المسیره،  الشامی در ادامه توئیت خود نوشت:  یمنی‌ها همه چیز خود را فدا نکردند تا یکی مثل او (الجبیر) در کشورشان به آنان امر و نهی کند.

«عبدالملک العجری» عضو کمیته ملی یمن هم در واکنش به اظهارات الجبیر گفت: «این اقدامی تحریک آمیز است که طرف‌های خارجی درباره نقش انصار الله در آینده یمن حرف بزنند. گویی می‌خواهند لطفی کنند و هدیه‌ای به ما بدهند. این موضوع قابل قبول نیست.»

العجری در توئیتی تاکید کرد:« طرف‌های خارجی باید بفهمند که یمنی‌ها خودشان حق تعیین آینده و سرنوشتشان را دارند.»

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی امروز (جمعه) در نشست گفت‌وگوی مدیترانه‌ای در رم پایتخت ایتالیا، پس از گذشت پنج سال از تجاوز ائتلاف عربی به فرماندهی کشورش به یمن از امکان رسیدن به آتش‌بس در این کشور سخن گفت و اذعان کرد: «تمامی یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند و احتمال رسیدن به آتش‌بس و در گام بعدی، حل و فصل بحران وجود دارد.»

این مقام سعودی در ادامه ادعا کرد که حوثی‌ها جنگ را در یمن آغاز کرده‌اند نه عربستان سعودی و اکنون نیز تنها راه حل بحران این کشور سیاسی است.

سخنان عادل الجبیر درباره انصارالله و به رسمیت شناختن این جنبش در آینده یمن در شرایطی مطرح می‌شود که ریاض پس از پنج سال جنگ بیهوده و دهها هزار کشته و میلیون‌ها آواره و پس از حملات پهپادی به تأسیسات آرامکو و همچنین دهها حمله موشکی و پهپادی به تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی سعودی، با جدیت به فکر پایان دادن به جنگ یمن افتاده و چندین دور مذاکره نیز با هیأت انصارالله یمن در ریاض، عمان و اردن برگزار کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.