سه شکارچی حرفه‌ای که در ارتفاعات یک منطقه شکار ممنوع دو رأس قوچ و میش‌وحشی را شکار کرده بودند، توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست تربت‌جام و فریمان دستگیر شدند.

عوامل شکار دو رأس قوچ و میش‌وحشی دستگیر شدند

عقیل رحمانی/

 سه شکارچی حرفه‌ای که در ارتفاعات یک منطقه شکار ممنوع دو رأس قوچ و میش‌وحشی را شکار کرده بودند، توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست تربت‌جام و فریمان دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت‌جام در تشریح این خبر افزود: در پی وصول خبری مبنی بر حضور سه شکارچی متخلف در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع، موضوع به سرعت در دستور کار پرسنل یگان حفاظت قرار گرفت و چند تیم زبده برای ردزنی عاملان این اقدام خلاف قانون به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات پوششی و رصد نامحسوس منطقه سرانجام عاملان شکار غیرمجاز در منطقه شناسایی و تحت کنترل قرار گرفتند. از سوی دیگر یک روز بعد و هنگامی که یکی از شکارچیان قصد انتقال اجزای حیوانات شکار شده را با خودرواش داشت نیروهای مذکور وارد عمل شده و خودرو فرد متخلف را متوقف کردند.

در ادامه خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که در پی آن اجزای قطعه قطعه شده دو رأس قوچ و میش وحشی نیز کشف و خودرو توقیف شد.

جواد دامن‌پاک ضمن اشاره به اینکه در این مأموریت یگان حفاظت محیط زیست فریمان و پرسنل ایست و بازرسی شهید عزتی نیز یگان حفاظت تربت جام را همراهی کردند، تصریح کرد: براساس قانون شکارچیان دستگیر شده باید بابت شکار دو رأس قوچ و میش وحشی ۲۰۰ میلیون ریال به حساب خزانه دولت واریز کنند.

وی گفت: در این زمینه سه نفر متهم شناسایی شده‌اند که گزارش آن به مقام قضایی منعکس و در ادامه متهمان با نظر بازپرس پرونده در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت تربت‌جام قرار گرفتند تا به صورت تخصصی مورد بازجویی قرارگیرند و دیگر تخلفات احتمالی آن‌ها نیز کشف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.