این نخستین صدرنشینی استقلال از فصل پانزدهم لیگ برتر تاکنون و نخستین صدرنشینی آبی پوشان با یک مربی خارجی در لیگ برتر است.

عملیات قهرمانی تازه شروع شده است

 این نخستین صدرنشینی استقلال از فصل پانزدهم لیگ برتر تاکنون و نخستین صدرنشینی آبی پوشان با یک مربی خارجی در لیگ برتر است. استقلالی‌ها پیش از استراماچونی در لیگ برتر دو بار از مربی خارجی استفاده کرده بودند که با رولند کخ و شفر هرگز رسیدن به صدر جدول را تجربه نکرده بودند. استراماچونی این تیم را صدرنشین لیگ برتر کرد تا نخستین مربی خارجی باشد که با آبی‌پوشان در لیگ برتر به صدر جدول رسیده است. آندره‌آاستراماچونی صحبت‌های متفاوتی دارد. او را پس از حضور در نشست خبری بازی با شهرخودرو به چالش کشیدیم. استراماچونی اما بسیار موقرانه به سؤال‌ها پاسخ داد. آرامشی که در وجود سرمربی استقلال جاری است همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شاید همین سر درونی است که استقلال را به چنین روزی انداخته است.

* بازی‌های دیگر مدعیان از شما کمتر است اما صدرنشینی استقلال پس از سال‌ها جالب توجه بود...

صدرنشینی درهر شرایطی که باشد جذاب است اما می‌دانیم که رقبا بازی‌های کمتری نسبت به ما انجام داده اند و فرصت بازگشت دارند. ما می‌دانیم که باید سخت تلاش کنیم و این موقعیت را حفظ کنیم. استقلال روزهای سختی پیش رو دارد. عملیات قهرمانی تازه شروع شده است.

*ظاهراً تفکرات شما به خوبی در تیم پیاده می‌شود و فوتبال ایران را هم به خوبی شناخته اید.

هفته‌های نخست شرایط تفاوت داشت. من لیگ ایران را نمی‌شناختم و روی بچه‌ها هم شناخت کمی داشتم. اما الان یکدیگر را بهتر می‌فهمیم. من از بچه‌ها ممنونم. آن‌ها یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل را بردند. شهرخودرو یکی از تیم‌های خوب این فصل است اما فشار زیاد ما روی دروازه حریف سبب شد تا درنهایت دچار اشتباه‌ شوند و به سه امتیاز با ارزش برسیم. شهر خودرو تیمی است که سال گذشته برابر استقلال شکست نخورد و تیمی است که رو در رو بازی می‌کند؛ سبکی ‌که ما دوست داریم. در 15-20 دقیقه نخست آن‌ها برای ما مشکل ساز شدند. با دو یا سه بازیکن به ما حمله می‌کردند. با ریگی و دانشگر صحبت کردم و آن قسمت را پوشش دادیم و در 70 دقیقه ادامه مسابقه استقلال بازی را در اختیار داشت و آن‌ها نتوانستند به سمت دروازه ما ضربه بزنند.

*قبل از بازی هم با مهدی رحمتی گفت‌وگویی داشتید.

درباره او به من گفته بودند. رحمتی یکی از بازیکنانی است که برای استقلال زحمات زیادی کشیده است. از گلی که او به من هدیه داد ممنونم. من برایش به عنوان یک رقیب آرزوی موفقیت کردم. او یکی از بهترین‌های این بازی بود.

*چه طورشد که شیخ دیاباته به بازی رسید؟ گفته می‌شد این بازیکن شانس کمی دارد؟

من با شیخ خیلی صحبت کردم. خودم اصراری نداشتم بازی کند چون شرایط یک فوتبالیست حرفه‌ای را می‌دانم و درک می‌کنم. اما شیخ گفت: خودش را به بازی می‌رساند و من هم تا ساعاتی مانده به بازی صبر کردم و وقتی دیدم شیخ اصرار دارد بازی کند او را در ترکیب اصلی قرار دادم. می‌خواستم شیخ را تعویضی بازی دهم اما او گفت: آماده و چه چیزی بهتر از این؟!

*با این فوتبال رو به جلویی که شما ارائه می‌دهید هواداران انتظار دارند درهمه بازی‌ها برنده باشید. آیا می‌توانید آینده را پیش بینی کنید؟

نخست اینکه جا دارد از هواداران تشکر کنم. آن‌ها با حضورشان به ما روحیه دو چندان دادند. خوشحالم که هواداران بیشتری به ورزشگاه می‌آیند. این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند. هفته‌های اول تعداد هواداران کم بود اما حالا با نتایج خوب توانستیم ورزشگاه را پر تر کنیم. امیدوارم دربازی‌های بعد به تعداد آن‌ها افزوده شود. بی گمان نتایج ما با حضور هواداران ارتباط مستقیم دارد. اما باید یک نکته را اینجا تأکید کنم. حفظ صدر جدول سخت‌تر از رسیدن به صدر جدول است. از حالا به بعد کار ما تازه شروع می‌شود.

*اگر درهفته‌های نخست امتیاز از دست نمی‌دادید الان با آرامش بیشتری در صدر بودید.

هنوز افسوس امتیازهای از دست رفته در هفته‌های نخست را می‌خورم اما واقعیت این است که زمان دیگر به عقب برنمی‌گردد. الان ما شرایط مناسبی داریم. باید این وضعیت را حفظ کنیم. همین که امتیازهای عقب افتاده بسیاری را جبران کردیم نشان می‌دهد با عزم و انگیزه بسیاری به این موقعیت رسیده ایم.

*دوشنبه با پیکان بازی دارید. این تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در این بازی دیاباته را متأسفانه نداریم و کمی کارمان سخت است. پیکان فراز و فرود زیاد دارد. گاهی بازی‌های درخشانی نشان می‌دهد و گاهی به راحتی شکست می‌خورد. به همین دلیل باید احتیاط بیشتری بکنیم.

*به تبریزی برای این بازی اعتماد می‌کنید؟

تبریزی به خاطر مشکلات روحی که پیدا کرده بود از فرم ایده آل خود خارج شده بود. با او در تمرینات حرف زدم و سعی کردم اعتماد به نفسش را برگردانم. او باید از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای نشان دادن توانایی‌هایش استفاده کند.

*به بازی هجومی خود ادامه می‌دهید؟

بی گمان استقلال همین‌طور هجومی بازی می‌کند. شک نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.