پدر کوچک ترین شطرنج باز جهان گفت: دخترم فاطمه یزدانی ۴ ویژگی از جمله حافظه شنیداری، حافظه دیداری، حافظه نوشتاری و ذهنی خوبی دارد و این ویژگی ها توانسته او را در مسابقات شطرنج برای پیروزی بر رقیبان کمک کند.

فدراسیون از شطرنج بازان حمایت نمی کند/ فاطمه یزدانی تصویرسازی ذهنی و دیداری خوبی دارد

 به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته در خبرها اعلام شد فاطمه یزدانی قریحه ایکلر که شطرنج باز خراسانی است با ۴ سال سن موفق شد به عنوان کوچک ترین و جوان ترین ورزشکار جهان و ایران در فدراسیون با این عنوان به فعالیت خود در این رشته ادامه دهد، در ادامه گفتگویی با او و پدرش انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
حکمت یزدانی قریحه ایکلر در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه دخترم از ۳ سالگی به دلیل اینکه بردارش شطرنج بازی می کرد به این رشته علاقمند شد، اظهار داشت: او با کمک بردارش از همین سن کم شطرنج را یاد گرفت و در مسابقات مختلف شرکت کرد.
وی با بیان اینکه دخترم در مسابقاتی از جمله جام شهرداری مشهد، جام کارگران قوچان، مسابقات دختران زیر ۱۰ و ۶ سال شرکت کرد، متذکر شد: قهرمانی قهرمانان مشهد در گروه دختران، کسب مقام های اول و سوم به ترتیب در مسابقات دختران کمتر از ۶ و ۱۰ سال از جمله برخی مقامات کسب شده توسط دخترم است.
پدر کوچک ترین شطرنج باز جهان و ایران با اشاره به اینکه متاسفانه فدراسیون حمایت مالی از ورزشکاران این رشته نمی کند و حضور در مسابقات و اسکان در شهرهای میزبان مسابقات با خود ورزشکاران و خاواده های آنها است، یادآور شد: دو استاد بزرگ و قهرمان آسیا در شطرنج به نام های مسعود و محسن مصدق پور اساتید دخترم در آموزش شطرنج هستند.
یزدانی بیان کرد: در دی یا بهمن ماه سال جاری مسابقات بین المللی جام خزر در بندر انزلی برگزار می شود و قرار فاطمه در این مسابقات شرکت کند.
دوست دارم قهرمان جهان شوم
فاطمه یزدانی قریحه ایکلر نیز در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه مهره وزیر را در بین مهره های شطرنج دوست دارم، گفت:  دوست قهرمان جهان شوم و با تمرین و مسابقات زیاد می خواهم به این هدفم برسم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.