یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات سازمان «الحشد الشعبی» استان الانبار گفت که جنگنده‌های آمریکایی اماکن حضور هسته‌های داعش در این استان را هدف قرار نمی‌دهند.

امتناع جنگنده‌های آمریکایی از بمباران داعش در غرب عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) استان الانبار عراق از اقدامات حمایتی آمریکا از تروریست‌های داعش خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نوع تعامل جنگنده‌های آمریکایی با مراکز عناصر داعش در مناطق شمالی استان الانبار، علامت‌های سؤالی را به وجود آورده است.

وی تأکید کرد که جنگنده‌های آمریکایی در شمال الانبار که نزدیک به استان صلاح الدین قرار دارد، چشم خود را به روی تحرکات عناصر داعش و اثر منفی آن بر امنیت و ثبات مناطق غربی این استان می‌بندند.

این منبع در الحشد تأکید کرد که جنگنده‌های آمریکایی، مدت زمان زیادی در این مناطق پرواز می‌کنند، ولی اماکن حضور هسته‌های داعش را بمباران نمی‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، این رفتار جنگنده‌های آمریکایی، موجب تعجب است؛ زیرا مأموریت نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی «عین الاسد» مبارزه با هسته‌های پنهان داعش است.

چنین همکاری‌هایی بین داعش و نظامیان تروریست آمریکایی مسبوق به سابقه است؛ چرا که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده، اخیرا در تلاش بودند عناصر داعش را وارد بغداد کنند.

«حافظ آل بشاره» کارشناس مسائل امنیتی عراق با بیان اینکه «هدف از نقشه تروریستی آمریکا، وارد کردن داعش جنایتکار از مناطق معین به سمت پایتخت بود»، تأکید کرد که آمریکا و ارتجاع عربی قصد داشتند توجیهی برای ورود تروریست‌ها به بغداد از طریق دیالی، صلاح الدین، الانبار و سوریه پیدا کنند.

در همین ارتباط، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، اواخر مهر ماه گفت که نیروهای آمریکایی پس از خروج از سوریه، در پایگاه‌های الانبار و صلاح الدین مستقر خواهند شد.

این نماینده عراقی تأکید دارد که واشنگتن از رهگذر انتقال نیروهای خود به عراق در تلاش است بار دیگر عناصر تروریستی داعش را به عراق بازگرداند و آنان را در صحرای الانبار (غرب عراق) اسکان دهد.

وی خاطر نشان کرد که دولت آمریکا از رهگذر حمایت از تظاهرات در عراق در تلاش است که فرآیند سیاسی را در این کشور هدف قرار دهد و زمینه مناسبی را برای ورود داعش به بغداد فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.