یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزدگفت : زیبنده نیست مجلس و دولت نگاهی کم‌ارج و حداقلی به بودجه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

کاهش بودجه کتابخانه‌های عمومی زیبنده دولت و مجلس نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، احمد ترحمی، در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرضه کتابخوانی استان با انتقاد از سرانه پایین مطالعه در کشور اظهارداشت: یکی از شاخص‌های ارزیابی و رشد اجتماعی هر ملتی، سرانه مطالعه و تیراژ چاپ کتاب است.

وی افزود: در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ است و صاحبان اندیشه و بزرگان علمی و فرهنگی بی‌شماری در دامان این سرزمین پرورش یافته‌اند، شایسته نیست وضعیت مطالعه این‌چنین باشد و همه دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی باید تلاش کنند این وضعیت بهبود یابد.

ترحمی با اشاره به احتمال کاهش بودجه کتابخانه‌های عمومی در سال آینده گفت: زیبنده نیست دولت و مجلس نگاهی کم‌ارج و حداقلی به بودجه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند، چراکه کم‌توجهی به عرصه فرهنگ می‌تواند در آینده سبب‌ساز معضلات فرهنگی و اجتماعی عدیده‌ای در کشور شود.

وی ابراز امیدواری کرد، احتمال کاهش اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی در بودجه سال آینده کشور به حقیقت نپیوندد و تأمین بودجه پایدار و مستمر کتابخانه‌ها در دستور دولت و مجلس قرار داشته باشد.

ترحمی تصریح کرد: کتابداران عزیز باید تلاش کنند محیط کتابخانه برای مراجعان جذاب شود و با خلاقیت و ابتکار خود، همه اقشار جامعه را به کتاب و مطالعه علاقه‌مند کنند.

احتمال تغییرات در بودجه پایدار نهاد کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم در این مراسم با گرامیداشت روز ”کتاب‏، کتابخوانی و کتابدار“ گفت: خوشحالیم که برای پنجمین سال، افتخار میزبانی از کتابداران عزیز سراسر استان داریم و به همین مناسبت، از کتابداران، کتابخوانان و فعالان برتر عرصه کتابخوانی در استان یزد تقدیر خواهد شد وکتابخانه، جایی امن، آرام و دوست‌داشتنی است و بنده هم افتخارم این است که کتابدارم.

رقیه دوست فاطمی‌ها‏ با بیان اینکه کتابخانه محیطی است که بسیاری آرزو دارند در آن به خدمت بپردازند، تصریح کرد: کتابخانه، جایی امن، آرام و دوست‌داشتنی است و بنده هم افتخارم این است که کتابدارم و مدت‌ها در خدمت کتاب و کتابخوانان بوده‌ام.

وی با اشاره به احتمال تغییرات در بودجه پایدار نهاد کتابخانه‌های عمومی و کاهش احتمالی این بودجه، افزود: ما کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌ها از مجلس و دولت خواستار توجه ویژه به بودجه نهاد هستیم، چراکه کاهش بودجه این نهاد فرهنگی می‌تواند خدمات مطلوب کتابخانه‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

دوست فاطمی‌ها خاطر نشان ساخت: ایجاد اختلال در خدمات مطلوب کتابخانه‌ای، وقوع آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد که مجبور خواهیم شد سال‌های بعد هزینه‌های گزافی برای رفع تبعات این آسیب‌ها صرف کنیم.

گفتنی است در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد، از ۲۹ کتابدار و مسئول کتابخانه برتر، فرمانداران برتر در حوزه کتابخوانی، کتابخانه‌های شهری، روستایی و مستقل برتر، خدمتگزار برتر استان، پیشکسوت برتر استان، کتابخوانان برتر استان در گروه‌های سنی مختلف، برترین‌های استانی جشنواره خاطره‌نویسی کتابداران کشور و همچنین داوران استانی جشنواره هدهد سفید تقدیر شد.

انتهای پیام /

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.