گیلان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه نهضت دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از ۲۲ بهمن امسال لغایت ۲۲ اسفندماه نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشارکت مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران اجرا خواهد شد.

نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا از ۲۲ بهمن اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ،عبدالله پاکاری در شورای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عدم اجرای بخشی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به واسطه محدودیت‌های بودجه‌ای دولت دانست و یادآور شد: یکسری از مشکلات در سطح ملی است و از توان بنیاد شهید استان خارج است، اما در سطح استان و شهرستان‌ها عملکرد قابل قبولی داریم .

وی دهه فجر را فرصت ویژه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: ۲۲ بهمن یکی از اعیاد ملی ماست و باید در گرامیداشت این ایام بکوشیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان درمان، اشتغال و دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر را از جمله مباحث اولویت‌دار بنیاد شهید دانست و متذکر شد: امروزه میانگین سنی والدین شهدا به بیش از ۸۰ سال رسیده و لذا نیازمند مراقبتند. البته ۴۲ درصد از والدین شهدای استان مشمول حق پرستاری شدند، در حالی که میانگین کشوری آن ۲۰ درصد می‌باشد.

پاکاری ۲۲ اسفند امسال را مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته شهدا استفاده کنیم.

وی خواستار همکاری شهرداری‌های استان جهت بازسازی و نوسازی یادمان‌های شهدا در آستانه عید نوروز شد و گفت: ادارات بنیاد شهید با مشارکت فرمانداران مراسم بیعت با شهدا را با جدیت دنبال کنند. همچنین استفاده از ظرفیت شورای مشورتی ایثارگران و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان‌ها مورد توجه ادارات بنیاد قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.